«خرس» و «بیتابی بیتا» پشت درِ بسته‌ی ‌سینماهای حوزه هنری

به گزارش سینمانگار، به نقل از بانی فیلم، دو فیلم دیگر فهرست سیاه حوزه هنری لو رفت تا تعداد این آثار به عدد ۸ برسد.

گفته می‌شود دو فیلم «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و «بیتابی بیتا» ساخته مهرداد فرید در این فهرست قرار گرفته اند تا از نمایش در سینماهای حوزه هنری محروم باشند.

پیش از این تهیه کنندگان و کارگردانان ۶ فیلم «من همسرش هستم»، «من مادر هستم»، «پل چوبی»، برف روی کاج ها»، «بی خود و بی جهت» و «پذیرایی ساده» در یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه ای کردن نام فیلم های شان از عملکرد حوزه هنری انتقاد کردند.‌

با توجه به حرف های دو روز قبل جواد شمقدری مبنی بر دریافت فهرستی ۸ فیلمه از سوی حوزه هنری به نظر می رسد کار شورای بازبینی حوزه هنری در خصوص اکران فیلم ها فعلا به پایان رسیده باشد.

نکته قابل توجه اینکه در میان این فهرست «خرس» تنها فیلمی است که اداره نظارت و ارزشیابی علی رغم اصلاحات انجام نشده هنوز پروانه ساخت آن را صادر نکرده است. هم «خرس» و هم «بیتابی بیتا» سال قبل در جشنواره فیلم فجر به نمایش درامده بودند.

به گزارش سینمانگار، «بیتابی‌ بیتا» به کارگردانی مهرداد فرید، داستان دختری است که در یک موقعیت کاری با مشکلاتی روبرو می‌ شود.

حامد بهداد، الهه حصاری، فریبا کوثری، نگار حسن زاده، مانا عمویی، بهزاد جعفری، بهزاد اشکان، عصمت الملوگ قجر، غلامرضا عسکری، ذبیح افشار، شیوا خنیاگر و مجید مشیری در فیلم سینمایی «بیتابی بیتا» به ایفای نقش می پردازند.

«خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی، داستان رزمنده‌ای است که پس از سال‌ها اسارت به شهرش برمی‌گردد و با اتفاقاتی روبرو می‌شود.

پرویز پرستویی، مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، علی اوسیوند، ناصر آقایی، داود فتحعلی‌بیگی،‌ مائده طهماسبی،‌ ابوالفضل شاه‌کرم و اکبر معززی در فیلم سینمایی «خرس» به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم تیرماه و در نخستین حضور بین المللی خود، جایزه بهترین فیلم (جام زرین) پانزدهمین جشنواره بین المللی شانگهای چین را کسب کرد.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.