خرمشاد در جمع خبرنگاران چینی: آمریکا در خاورمیانه باد کاشته و طوفان درو می‌کند

Multimedia_pics_1389_8_Isi_9.jpg

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در خاورمیانه باد کاشته و امروز در حال درو کردن طوفان است. در طوفان درختهایی که خشک باشند و سر خم نکنند، می‌شکنند. به نظر می‌رسد آمریکا در جریان تحولات خاورمیانه درخت خشک سرکشی است که سر خم نمی‌کند و احتمال شکستن آن بسیار است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر خرمشاد در نشستی با حضور خبرنگاران شبکه CCTV، خبرگزاری شین‌هوا، شبکه فونیکس و همچنین رادیو بین‌المللی چین در واکنش به فیلم موهن آمریکایی تصریح کرد: واکنش جمهوری اسلامی ایران به این حرکت، واکنشی منطقی و برگرفته از مکتب عالی اسلام است.

وی ادامه داد: ما ضمن محکوم کردن این حرکت، بر خلاف آمریکا و غرب، معتقد به حاکم شدن فضای گفت‌وگوی بین ادیان هستیم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این مسیر گام برمی‌دارد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: به اعتقاد ما در شرایط کنونی ، درک متقابل تمدن‌ها و فرهنگ‌ها نیاز مبرم جهان امروز است. رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، برای نزدیک کردن ملت‌ها و فرهنگ‌ها بر اساس احترام متقابل تلاش می‌کنند.

خرمشاد اظهار کرد: قطعا اسلام توهین به ادیان توحیدی را نمی‌پذیرد. به نظر ما این‌گونه تحریفات خود نتیجه افول و زوال فرهنگ غرب است.اسلام هیچ‌گاه به ادیان آسمانی دیگر توهین نکرده و نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم غرب و آمریکا بیش از این احساسات مسلمانان جهان را با چنین حرکات توهین‌آمیزی خدشه‌دار نکنند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: غرب باید بداند در عصر فراگیرشدن تکنولوژی، رقبا و مخالفان غرب نیز توانایی بسیار مناسبی برای پاسخ‌گویی به شبهات ایجاد شده توسط آنها و نیز جریان‌سازی و نوسازی فرهنگی ـ انسانی با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی خواهند داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.