خروج بالوتلی از قالب «پیتر پن»

جام جم آنلاین: مسابقات اخیر فوتبال جام ملت‌های اروپا که در خاک دو کشور اکراین و لهستان برگزار شد، علاوه بر این که دستاوردهای جالبی برای ایتالیا در بر داشت و فوتبال ملی تضعیف شده این کشور را احیا و از نو مطرح کرد، محلی برای تبلیغ پیرامون ماریو بالوتلی هم بود و «پسر بد» فوتبال ایتالیا را در معرض توجهی تازه و فراوان قرار داد و وی را به درست یا غلط، مشهورتر از گذشته کرد البته درخشش‌های فنی او را نیز که نقطه اوج آن در روز بازی با آلمان در مرحله نیمه‌نهایی بود، به رخ همگان کشید.

بالوتلی که در روز مذکور با زدن دو گل شوکه‌کننده آلمان را ۱ ـ ۲ مغلوب و ویران و ایتالیا را فینالیست کرد و طبایع مختلف خود را در طول این مسابقات نشان داد و یک روز خندان و خوشرو بود و فردای آن ترشرو و معترض، از سوی دانیله ده‌روسی و حتی مدیر برنامه‌های خودش متهم به این شده که چیزی مثل «پیتر پن» است.

برای آنها که نمی‌دانند لازم است توضیح بدهیم «پیتر پن» همان کودکی است که در سری داستان‌هایی با همین نام همیشه در سطح همان کودکی که هست می‌ماند و خیال بزرگ شدن ندارد و در عمل رفتارهای کودکانه‌اش ادامه می‌یابد.

با این حال بالوتلی در یکی از روزهایی که سرحال و آماده شوخی است در این خصوص می‌گوید: «شاید ده روسی و مدیر برنامه‌هایم قصد شوخی با من را داشته‌‌اند، اما قدر مسلم این که من بیشتر از پیتر پن بزرگ شده‌ام و دیگر یک کودک صرف نیستم.

مینو (مدیر برنامه‌های بالوتلی)‌ روابط نزدیکی با رسانه‌ها دارد و مایل است با شوخی و اعلام چیزهایی عجیب و غریب همه را به سمت و سوی خود و موکلانش بکشاند.

حقیقت موضوع آن است که من به اندازه پیتر پن کودک نیستم و رشد لازم را داشته‌ام. شاید این که دوست دارم به شیوه دلخواه خودم زندگی کنم، مساله‌ای است که مرا با پیتر پن شبیه می‌کند، اما این پایان شباهت‌های ماست.

باید تذکر بدهم که من در کارم بسیار جدی هستم و همه کسانی که با من کار کرده‌اند این را می‌دانند. شاید شوخی با دیگران بد نباشد و من هم مخالفتی با آن ندارم، اما این که روی سکوها به من توهین‌های نژادی شود و به خاطر سیاهپوست بودنم دشنام بشنوم و هیچ نگویم، توقعی نادرست است. اگر من کارهایی کرده‌ام که حمل به تندخویی شده، به سبب برخوردهای بد با من توسط نژادپرست‌ها و توهین‌های آنان بوده است وگرنه من ذاتا به دنبال دعوا و مرافعه نیستم. فکر می‌کنم «پیتر پن» نیز همین طور بوده باشد!»

بالوتلی در زمان بازی پرماجرای تیمش با تیم ملی انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ با این که با سه نفر از هم‌باشگاهی‌هایش در منچسترسیتی یعنی هارت، میلنر و لسکات در ترکیب تیم انگلیس مواجه شد، اما کار خودش را کرد و بر اثر هیجان شدید به سمت کارهای تند و برخورد و درگیری نرفت و این موضوع باعث شد ده روسی در یک شوخی تازه با او بگوید که بالاخره پیتر پن هم خیال بزرگ و عاقل شدن را دارد.

بالو که پیش از آمدن به جزیره در لیگ ایتالیا هم با پیراهن اینترمیلان مشکلاتی با سکونشینان داشت و بارها بحران آفرید، اینک می‌گوید: «باید حق بدهید که بازی در سطح ملی و حضور در مسابقات تیم ملی کشورتان کاری پرمسئولیت است و به این سادگی‌ها نیست و همیشه مسائلی به وجود می‌آید و طبیعی است که یک فوتبالیست در این زمینه‌ها گاه عکس‌العمل‌های تندی را بروز می‌دهد. بازی‌های ملی من در این یکی دو سال سخت بوده است، اما اینک به آن عادت کرده‌ام و راحت‌تر و مسلط‌تر بازی می‌کنم. یاران ارزشمندم مثل ده روسی در این راه کمک زیادی به من کرده‌اند و من از آنها متشکرم. من حتی از پیتر پن هم تشکر می‌کنم زیرا سرانجام اجازه داد که از قالب او خارج شوم!»

منبع: Daily Mail


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.