خروج نیروهای ناتو مساوی با امینت افغانستان است

۲۲م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به اینکه تجربه سال‌های قبل در افغانستان بیانگر این است که حضور نیروهای خارجی هیچ‌گونه کمکی به امنیت افغانستان نکرده، بنابراین افغانستان باید از نیروهای خارجی به ویژه نیروهای ناتو تخلیه شود.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت امنیت در کشور افغانستان گفت: مناسب‌ترین راه حل برای امنیت در افغانستان تکیه این کشور بر ایجاد یک ساز و کار بومی برای حفظ امنیت در ابعاد داخلی و منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه سال‌های قبل در افغانستان بیان‌گر این است که حضور نیروهای خارجی هیچ‌گونه کمکی به امنیت افغانستان نکرده، بنابراین افغانستان باید از نیروهای خارجی به ویژه نیروهای ناتو تخلیه شود.

هانی‌زاده افزود: کشور افغانستان باید از طریق همکاری‎های منطقه‌ای با کشورهایی چون ایران و پاکستان امنیت خود را بومی‌سازی کرده و از حضور گروه‌های تروریستی جلوگیری به عمل آورد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: تجربه ایران و همچنین تجارب دیگر کشورهای هم‌جوار افغانستان در بعد امنیتی و نظامی به برقراری امنیت پایدار در افغانستان کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.