خروج کرم زنده ۱۵ سانتی از چشم یک مرد هندی+تصویر

ممتازنیوز: یک مرد هندی که از مدتی پیش از درد چشم رنج می برد به پزشک مراجعه کرده و هنگام معاینه مشخص شد یک کرم زنده در داخل چشم او لانه کرده است. یک وضعیت نادر اما نه منحصربفرد.

عکس

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از لوفیگارو، پی.کی. کریشنا مرد ۷۵ ساله هندی وقتی به دلیل درد مداوم چشمش به پزشک مراجعه کرد هرگز گمان نداشت که با یک موجود فیلم های ترسناک در حال زندگی است.

دکتر وی. سیتارامان چشم پزشک بیمارستان فورتیس بمبئی هنگام معاینه چشم کریشنا یک کرم زنده را در درون چشم او مشاهده کرد که در حال پیچ و تاب خوردن بود. وی تصمیم گرفت قبل از اینکه کرم آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد کند چشم را عمل کرده و آن را خارج کند.

دکتر سیتارامان گفت: بیمار بیش از دوهفته از درد چشم و سرخی آن رنج می برد و هنگامی که متوجه شد دلیل درد چشم او یک کرم زنده است به وحشت افتاد.

در این عمل جراحی که ۱۵ دقیقه به طول انجامید دکتر سیتارامان با ایجاد شکافی کوچک در غشای چشم، کرم ۱۳ سانتیمتری را که از پیچ و تاب باز نمی ایستاد با دقت و بدون آنکه بدن کرم به دونیم شود ، خارج کرد.

کرم ۱۳ سانتیمتری حتی پس از خروج از چشم کریشنا بیش از ۳۰ دقیقه زنده بود، جسد کرم برای بررسی به بخش میکروبیولوژی بیمارستان فرستاده شد.

به گفته پزشک احتمال دارد کرم از یک بریدگی کف پا یا خوردن گوشت خام یا نیم پز وارد بدن کریشنا شده و سپس به داخل رگ های خونی او نفوذ کرده و در نهایت در داخل چشمش جای گرفته بود.

وی تاکیدکرد: اگر کرم را در نمی آوردیم می توانست به عمق کره چشم نفوذ کرده و موجب کوری شود. حتی امکان داشت کرم به داخل مغز رفته و عوارض نورولوژیک جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

مقامات بیمارستان فورتیس بمبئی گفته اند: یک سال پیش در بیمارستان شهر کرالا در جنوب هند در شرایطی مشابه پزشکان کرمی به طول ۱۹ سانتیمتر را از چشم یک بیمار خارج کرده بودند.

طبقه بندی: مطالب خواندنی   |   تعداد بازدید: ۱۰۵ نفر   |   تاریخ انتشار: جمعه ۹ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , jazab, چشم, کرم


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.