خریداران امتیاز “مسکن مهر” در تور کلاهبرداران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حالی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پردیس خرید و فروش “مسکن مهر “را غیر قانونی اعلام کرده‌اند اما به طور علنی شاهد معاملاتی از سوی بنگاه‌های مشاور املاک شهر پردیس هستیم و دلالان همچنان چشم طمع بر این واحدها دارند

خبراقتصادی: شرکت عمران پردیس بارها خرید و فروش “مسکن مهر” را غیر قانونی اعلام کرده اما با این وجود دلالان همچنان چشم طمع بر این واحدها دارند. 

در همین راستا یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه دلالان دست‌بردار خرید امتیاز مسکن مهر پردیس نیستند، گفت: بسیاری از دلالان مقابل شرکت عمران پردیس می‌ایستند و متقاضی ثبت نام کننده را در تور طمع خود می‌اندازند و امتیاز مسکن مهرش را با قیمتی حدود ۷تا ۸ میلیون بالاتر از رقم پرداخت شده، خریداری می‌کنند. 

براساس این گزارش؛ خرید و فروش غیر قانونی مسکن مهر طی چند ماه قبل زمینه مالباختگی این متقاضیان را افزایش داده است.  

این گزارش می افزاید: واگذاری امتیاز مسکن مهر تنها برای  متقاضیان واجد شرایط امکان‌پذیر است و خرید و فروش امتیاز مسکن مهر با مجوز شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران پردیس امکان‌پذیر می‌شود. 

براساس این گزارش؛ محسن نریمان معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه خرید و فروش مسکن مهر مجاز نیست، گفت: واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله و زمین این واحدها به صورت اجاره به خریداران واگذار می‌شود. 

وی ادامه داد: هر نوع خرید وفروش باید با اجازه شرکت‌های عمران باشد و تاکنون هیچ مجوز خرید فروشی به متقاضیان صادر نشده است. 

مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس نیز با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز مسکن مهر تابع شرایط خاص و میان واجدان شرایط مسکن مهر است، گفت: خرید و فروش مسکن مهر به اشخاص دیگر در بنگاه‌های مشاور املاک و مسکن غیرقانونی است و با هر موردی که ملاحظه شود برخورد و امتیاز مسکن مهر را حذف خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه واجدان شرایط هم نیازی ندارند وارد این بازار غیرقانونی و زیان‌ده شوند، گفت: ثبت نام مسکن مهر برای اشخاص واجد شرایط در شهر پردیس از طریق دفاتر این شرکت و یا دفاتر پستی ادامه دارد و کسانی که شرایط آن را دارند می‌توانند از مسیر قانونی اقدام و نام نویسی کنند. 

هدایت تاکید کرد: بر روند ساخت و ساز و مسائل بازار مسکن مهر در پردیس نظارت کامل داریم و از شهروندان می‌خواهیم وارد داد و ستدهای غیرقانونی و نامطمئن نشوند چون حتما متضرر خواهند شد و در هر زمان که این موضوع مشخص شود بلافاصله امتیاز مسکن مهر را لغو خواهیم کرد. 

وی افزود: ساخت مسکن مهر در شهر پردیس در پروژه‌های مختلف طبق برنامه ادامه دارد و بر اساس زمان اعلام شده واگذار خواهیم کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.