خریدار لوازم آرایشی ربوده شد

۱۸م دیماه ،

ممتازنیوز: زنی که به بهانه اعطای نمایندگی یک شرکت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به زن دیگری در تهران، از او ۷۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود و قصد باج‌خواهی از وی را داشت، تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت.

متهم فراری، نقشه ربودن و زندانی کردن چند ساعته شاکی را در مالزی طراحی و به کمک یک مرد عملی کرده و حتی پس از بازگشت شاکی به ایران، باز هم او را به مرگ تهدید کرده بود. 

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش زنی با حضور در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ تهران علیه زنی به اتهام کلاهبرداری میلیونی و تهدید به قتل از سوی وی، شکایت کرد. 

شاکی گفت: یک روز زنی با تلفن خانه‌مان در تهران تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان صاحب یک شرکت فروش لوازم آرایشی که در مالزی فعالیت می‌کند و نمایندگی چند شرکت اروپایی را به‌‌عهده دارد، ادعا کرد از طریق یکی از دوستان قدیمی من در مالزی، شماره‌ام را به دست آورده و می‌خواهد برای فروش کالاهایش و ایجاد نمایندگی جدید از من کمک بگیرد. 

شاکی اضافه کرد: چند بار دیگر هم آن زن با من تماس گرفت و اعتمادم را جلب کرد تا این که تصمیم گرفتم نمایندگی فروش کالاهای وی را در تهران به‌عهده بگیرم. 

آن زن ادعا می‌کرد بخشی از بسته‌های لوازم آرایشی و بهداشتی را هم به عنوان هدیه برایم ارسال می‌کند. علاوه بر آن خواست مبلغ ۷۰ میلیون تومان هم به حساب دو نفر واریز کنم تا آنها پول را به حساب وی منتقل کنند تا نمایندگی فروش لوازم آرایشی در اختیارم قرار گیرد که پذیرفتم. 

شاکی یادآور شد: طبق خواسته زن تماس‌گیرنده عمل کردم و پول‌ها را به دو حسابی که خواسته بود واریز کردم. پس از یک ماه نه از محموله لوازم آرایشی و بهداشتی خبری شد و نه از قراردادی که زن ایرانی مقیم مالزی می‌خواست ارسال کند. بنابراین با شماره آن زن ـ که مقیم مالزی بود ـ تماس گرفتم که این بار ادعا کرد محموله‌ای که قرار بوده برایم ارسال کند، در فرودگاه به سرقت رفته است و از من خواست برای تحویل محموله دیگری به مالزی سفر کنم. 

وی اضافه کرد: طبق خواسته او به مالزی رفتم و در فرودگاه منتظرش ماندم اما به جای او، مرد قوی هیکلی به سراغم آمد و به بهانه این ‌که می‌خواهد مرا نزد زنی که صاحب شرکت تولیدی است ببرد، سوار خودرو کرد. 

شاکی یادآور شد: در میانه راه با ظنین شدن به این مرد، سراغ صاحب شرکت را از وی گرفتم که ادعا کرد صاحب شرکت دفترش را تغییر داده و در یکی دیگر از شهرهای مالزی فعالیت می‌کند. 

وی گفت: با ظنین شدن به مرد راننده، از او خواستم شماره تماس جدید صاحب شرکت را در اختیارم قرار دهد اما از این کار امتناع کرد و پس از طی مسافتی مقابل یک انبار متروکه خارج از شهر توقف و به زور مرا از خودرو پیاده کرد. او مرا بشدت کتک زده و در همان انباری زندانی کرد. 

شاکی اضافه کرد: او پس از چند ساعت، صدای ضبط شده صاحب شرکت را برایم پخش کرد که از من خواسته بود هر چه سریع‌تر مالزی را به مقصد ایران ترک کنم و در غیر این صورت به من آسیب می‌رساند.

وی یادآور شد: سپس مرد راننده با سرقت اموال قیمتی و دلارهایم، مرا دوباره به نزدیکی فرودگاه رساند و متواری شد. فقط گذرنامه و گوشی تلفن همراهم برایم مانده بود. همان‌جا با خانواده‌ام در ایران تماس گرفتم و آنها از طریق یک آژانس هواپیمایی در مالزی، بلیتی برایم تهیه کردند و توانستم به ایران بازگردم. 

باج‌خواهی با انگیزه تهدید به قتل 

شاکی ادامه داد: مرد آدم ربا و زنی که صاحب شرکت تجاری بود، در تماس‌های بعدی همچنان تهدیدم می‌کنند اگر چندصد میلیون تومان پول به آنها نپردازم، مرا در ایران به قتل می‌رسانند. از این زن شکایت دارم. 

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل شد و تحقیقات برای شناسایی زن توطئه‌گر و کلاهبردار آغاز شد تا این‌که در مرحله بعدی ماموران صاحب دو حساب بانکی را که ۷۰ میلیون تومان پول به آن حساب‌ها واریز شده بود، شناسایی کردند. 

با شناسایی هویت این دو زن، آنها به مرکز پلیس احضار شدند و معلوم شد، چندی پیش مدارک و کارت‌های اعتباری بانکی‌شان سرقت شده است. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.