خرید و فروش پرنده را اطلاع دهید

جام جم آنلاین: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران، از برگزاری مانور مقابله با خرید و فروش پرندگان شکاری در بازار خلیج فارس خبر داد.

اسماعیل میران‌زاده افزود: این عملیات با توجه به گزارشاتی مبنی بر این‌که تعدادی از جانوران وحشی وارد بازار پرندگان خلیج شده‌اند بلافاصله با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی آغاز شد.

به گفته وی، در این بازار ازدحام شدیدی از افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش جانوران وحشی و بویژه پرندگان می‌کنند، وجود دارد که تعدادی از این افراد دستگیر و پرندگان قاچاق آنها کشف و ضبط شد.

میران‌زاده با بیان این‌که هر گونه خرید، فروش، حمل و عرضه جانوران وحشی و حتی لاشه آنها بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: افرادی که دستگیر شده‌اند برای تعیین تکلیف قضایی تشکیل پرونده می‌شود و تمام پرندگان کشف شده از آنها نیز ضبط شده و به پارک پردیسان تحویل داده می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در این بازار عده‌ای با آگاهی و عده‌ای به علت ناآگاهی از قوانین اقدام به خرید و فروش پرندگان وحشی می‌کنند. به این منظور یگان حفاظت از محیط زیست استان تهران برای گشت و پایش‌های ادواری متعدد در سطح استان بویژه در کانونی مانند بازار پرندگان خلیج برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان این‌که بسیاری از پرندگان وحشی و شکاری که در این بازار به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسد از سنین بسیار پایین و نوزادی از عرصه‌های طبیعی جمع‌آوری می‌شوند، افزود: سن برخی از پرندگانی که در این بازار عرضه می‌شود آنقدر کم است که حتی نمی‌توان گونه آنها را تشخیص داد.

میران‌زاده شماره تلفن‌های ۷۷۳۵۹۵۷۸ و ۷۷۳۵۹۵۶۴ را به عنوان تلفن‌هایی که مردم می‌توانند از طریق آنها هر گونه خرید و فروش غیرقانونی پرندگان وحشی را به محیط زیست اطلاع دهند، اعلام کرد. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.