خرید کریسمس در تهران +عکس

۵ م دیماه ،

بیشترین مسیحیان تهرانی ارمنی می باشند که آیین های مذهبی خود را بر طبق تقویم مذهبی خویش انجام می دهند که به آن تقویم گریگوری می گویند که در مناسبت هایی مانند میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) تفاوتهایی با دیگر فرق مسیحی دارد.

فرارو: بیشترین مسیحیان تهرانی ارمنی می باشند که آیین های مذهبی خود را بر طبق تقویم مذهبی خویش انجام می دهند که به آن تقویم گریگوری می گویند که در مناسبت هایی مانند میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) تفاوتهایی با دیگر فرق مسیحی دارد.

مسیحیان تهرانی به مانند دیگر مسیحیان ایرانی در طول قرون همزیستی مسالمت آمیزی با دیگر ایرانی ها داشته اند. آنها در شهرهایی که زندگی می کنند در محلات مختلف توزیع می باشند اما در محل هایی عده آنها بیشتر است و اکثریت دارند.

در تهران در چندین محل مسیحی ها اکثریت ساکنان را تشکیل می دهند. از جمله این مناطق محدوده خیابان کریمخان درمرکز و مجیدیه در شرق تهران است که این روزها در مغازه های آنها همه جور نشان و سمبل نوید دهنده فرا رسیدن سال نوی میلادی را می توان دید.

فروشندگان مغازه‌های لوازم کریسمس این روزها از فروششان راضی می باشند، یکی از این فروشندگان در این‌موردگفت؛ مسیحیان تهرانی معمولا به گرمی از جشن های سال نو استقبال می کنند و اصرار دارند که جشن ها را با شکوه برگزار کنند.

وی گفت که به مناسبت سال نوی میلادی همچنین کنسرت های بسیاری از سوی هنرمندان مسیحی در تهران برگزار می گردد و افزود: خلاصه همه جا جشن می گردد.

آقای وارطان یک مغازه دار ارمنی در خیابان کریمخان زند درعین حال که شاکی است وسایل جشن های کریسمس هم از چین وارد می گردد، می گوید؛ هنرمندان ارمنی ایرانی باید در سالهای آینده خودشان دست به کار شوند و آنچه لازم دارند را در داخل کشور تولید کنند.

آقای وارطان درخصوص آیین های مسیحی های ایرانی در استقبال از سال نو میلادی می گوید: علاوه بر تزیین درخت کاج و جشن‌های معمول، دید و بازدید در روزهای عید اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.