خریداران ضایعات، دزدان مسلح بودند

شش مرد افغانی درحالی‌که وانمود می‌کردند خریدار ضایعات هستند، کارگاه‌های مورد نظرشان را شناسایی می‌کردند تا در نیمه‌های شب دست به سرقت مسلحانه از آنجا بزنند.

اعضای این باند که همگی از اتباع افغانی هستند، سرقت‌هایشان را از یک‌ماه قبل آغاز کردند. آنها با استفاده از سه خودروی وانت در نقش خریدار ضایعات ظاهر می‌شدند و به کارگاه‌های تولیدی در اطراف اصفهان می‌رفتند. متهمان پس از حضور در کارگاه‌ها، تمامی موقعیت آنجا را مورد بررسی قرار می‌دادند و بعد از خرید ضایعات، آنجا را ترک می‌کردند.

متهمان که از این طریق اطلاعات کاملی درخصوص تعداد نگهبان‌های حاضر در کارگاه و محل استراحت آنها و نحوه ورود به کارگاه به‌دست می‌آوردند، در نیمه‌های شب به آنجا حمله می‌کردند و با تهدید اسلحه و ضرب و شتم نگهبان‌ها دست و پای آنها را می‌بستند، سپس تجهیزات و لوازم باارزش موجود در کارگاه را به سرقت می‌بردند و پا به فرار می‌گذاشتند.

با افزایش سرقت‌ها، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان را شروع کردند. آنها با حضور در محل‌های سرقت به این نتیجه رسیدند که قبل از وقوع سرقت چند مرد افغانی در پوشش خریدار ضایعات در این کارگاه‌ها حضور پیدا کرده بودند.

از آنجا که حضور این افراد در همه سرقت‌ها به چشم می‌خورد، مأموران حدس زدند که خرید ضایعات شگردی برای شناسایی محل سرقت‌ها بوده و دزدان همان مردانی هستند که وانمود می‌کردند قصد خرید ضایعات دارند. با این فرضیه، مشخصات خودروی وانت متهمان در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت و مأموران توانستند یکی از خودروهای آنها را شناسایی کنند. صاحب این خودرو مردی ایرانی بود که ادعا می‌کرد ماشینش را به یک جوان افغانی اجاره داده است. با این اطلاعات جوان افغانی شناسایی شد و مأموران با زیرنظر گرفتن وی، توانستند پاتوق او و همدستانش را شناسایی کنند.

پنجشنبه گذشته، مأموران در یک عملیات ضربتی وارد این محل شدند و شش مرد افغانی را در حال مصرف مواد‌مخدر دستگیر کردند. با کشف مقدار زیادی اموال به سرقت‌رفته از کارگاه‌ها در مخفیگاه متهمان، آنها تحت بازجویی قرار گرفتند و به دستبرد مسلحانه به ۱۳کارگاه در اطراف اصفهان اعتراف کردند. آنها مدعی شدند که ابتدا در پوشش خریدار ضایعات محل‌های سرقت را شناسایی می‌کردند و سپس در نیمه‌های شب درحالی‌که نقاب به‌صورت زده بودند، به آنجا حمله کرده و با تهدید اسلحه دست به سرقت می‌زدند.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: بعد از اعترافات متهمان، مأموران توانستند محموله بزرگی از اموال مسروقه را که متهمان قصد داشتند آن را به تهران فرستاده در اختیار مالخر قرار دهند، توقیف کنند.وی ادامه داد: در این رابطه یک خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر شد و اموال باارزشی که از سوی دزدان به سرقت رفته بود، کشف شد و به اداره آگاهی انتقال یافت.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.