خریداران منتظر عرضه موبایل با ارز مبادلاتی

۰۸م اسفند ،

انتشار خبرها اعلام بخش‌نامه تامین ارز موبایل به اتاق مبادلاتی ارزی سبب شده تا مشتریان گوشی‌های تلفن همراه در زمان فعلی برای خرید گوشی دست نگه دارند.
چند روز قبل همزمان با انتشار یافتن خبرها تامین ارز مبادلاتی واردکنندگان موبایل از سوی رییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات سبب شد تا بیشتر مشتریان این کالای ارتباطی به منظور ارزان‌تر شدن این کالای ارتباطی برای خرید دست نگه‌دارند.
فروشندگان گوشی‌های موبایل در این باره بر این باورند که از چند روز قبل تا کنون به سبب مسایلی همچون واردات این کالای ارتباطی و دیجیتالی با ارز مبادلاتی که سبب ارزان شدن بیشتر کالاها می‌شود مشتریان در زمان فعلی از خرید گوشی امتناع می‌کنند.
در همین حال کارشناسان معتقدند در صورت دریافت ارز مبادلاتی توسط واردکنندگان تمامی مدل‌های موجود در بازار با افت قیمت شدیدی همراه خواهد شد.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چند روز قبل رییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات اعلام کرده بود، بر اساس مذاکرات صورت گرفته با نهادهای مسوول توسط این مجمع، تمامی واردکنندگان رسمی می‌توانند به دریافت ارز مبادلاتی مورد نیاز خود بپردازند.
مهدی عبقری با اشاره به مشکلات عدیده واردات قانونی موبایل توسط نمایندگان رسمی ‌برندهای صاحب نام در ایران گفته بود که در حال حاضر با تامین ارز مبادلاتی مشکلات فعالان در این حوزه به طور کامل برطرف می‌‌شود.
رییس کاگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات با اشاره به زمان اختصاص ارز مبادلاتی به واردکنندگان گفت: واردکنندگان بعد از ثبت سفارش می‌توانند کمتراز یک ماه به دریافت ارز مبادلاتی بپردازند.
به گزارش خبرنگار موبنا،‌ این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندی پیش بیشتر واردکنندگان موبایل خواستار تسهیل در ارایه ارز مبادلاتی توسط بانک مرکزی به فعالان این حوزه شده بودند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.