خریدار خودروهای اجلاس غیرمتعهدها کیست؟

ماکسیما، مگان، تینا و بنزهای شش در ضد گلوله. این ها خودروهایی بودند که در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها مورد استفاده قرار گرفت. خودروهایی که گفته می شود به جز بنزها، همه آنها ادر یک مزایده به فروش خواهند رسید.
بنزهای عراقی، مگان و ماکسیما های مزایده ای

برای جابه جایی مهمانان در نشست غیرمتعدها،۴ نوع خودرو در نظر گرفته شده بود. ماکسیما، تینا و مگان، خودروهای داخلی بودند و۶ دستگاه بنز مدل S600هم در کنار آنها بود. بنزهایی که به دلیل خاصیت ضد گلوله‌ای، با قیمتی بالای یک میلیارد تومان جزو گران‌ترین محصولات بنز به شمار می‌روند و البته به گفته معاون تشریفات ستاد برگزاری اجلاس غیرمتعدها و برخلاف شایعات، دولت پولی برای خرید این بنزها نپرداخته و آنها را اجاره کرده است. «مجتبی سروش پور» گفته بود:« در راستای صرفه جویی در هزینه های خودروها که مورد تاکید رییس جمهور هم بود برنامه ریزی کردیم تا خودروها را از کشورهای همسایه اجاره کنیم و لازم است که بگویم هم اکنون با توجه به جمع بندی های حاصل شده، اجاره تمامی خودروهای زرهی (بنزهای ضد گلوله) از هزینه خرید یکی از آنها کمتر بود و فکر می کنم در صرف هزینه ها صرفه جویی خوبی در این بخش به عمل آمده است.»

حالا بنزهای اجاره ای به عراق باز گردانده می شوند و می ماند خودروهای داخلی که انگار قرار است از فردا به مزایده عمومی گذاشته شوند.

قیمت پایه: ۲ تا ۳ میلیون کمتر از قیمت کارخانه

یک مقام آگاه در پارس خودرو به «مجله مهر» گفته است خودروهای تولیدی این شرکت در اجلاس غیرمتعهدها از فردا در محل این شرکت به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد و متقاضیان هم می توانند برای شرکت در این مزایده ها به شرکت پارس خودرو واقع در جاده مخصوص کرج مراجعه کنند. آن طور که این مقام آگاه گفته، قیمت پایه برای مزایده این خودروها، حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان پایین تر از قیمت کارخانه آن است. به عنوان مثال قیمت پایه مگان های مزایده ای حدود ۳۶ میلیون تومان تعیین شده است.

شاید ورود این ۷۸۰ خودروی لوکس تحویلی شرکت پارس خودرو به بازار عمومی، بتواند کمی از التهاب بازار خودرو در ایران را بکاهد. باید منتظر ماند و دید خریداران این بر ۲۰۰ دستگاه تیانا، ۱۶۰ دستگاه ماکسیما و ۴۲۰ دستگاه مگان چه کسانی هستند و ورود این خودروها چه تاثیری در بازار آشفته خودرو خواهد داشت؟

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. پوريا:

    کى مزایده س؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.