خریدوفروش امتیاز مسکن مهر با کد رهگیری انجام می‌شود/ کسی نمی‌تواند از حق ممانعت کند

فروردین ۱۴۰۳

در حالی مدیرعامل پردیس بنگاه‌های املاک را عامل خریدوفروش غیرقانونی امتیاز مسکن مهر می‌داند که رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر “نمی‌توانیم ازحق ممانعت کنیم”، گفت: برای خرید و فروش مسکن مهر و امتیاز آن کد رهگیری صادر می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، مصطفی قلی‌خسروی گفت:‌ «نمی‌توانیم تحت هیچ شرایطی از حق ممانعت کنیم و وقتی حقی برای کسی ایجاد می‌شود این فرد می‌تواند آن را واگذار کند. بنابراین هیچ‌کس هم نمی‌تواند از حق ممانعت کند، تمام!».

وی تصریح کرد: فرض کنید فردی در طرح مهر پول داده یا واحد مسکونی خود را تحویل گرفته است، فرزند همین شخص مریض شده و نیاز مالی دارد و می‌خواهد مسکن خود را می‌خواهد بفروشد، بگوییم ملک خود را نفروشد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس مشکل واگذاری امتیاز مسکن مهر را فروش آن از سوی فروشنده به چند نفر دانست و بعضی بنگاه‌های املاک را عامل بروز این مسئله اعلام کرد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در واکنش به این اظهارات، گفت: اگر چنین چیزی باشد، تقلب است و با آن برخورد خواهد شد. اگر متوجه این تخلف شویم بلافاصله بنگاه را پلمب می‌کنیم. اما این‌که گفته می‌شود کسی حق ندارد بفروشد، خیر، کسی نمی‌تواند از حق ممانعت کند.

قلی‌خسروی افزود: کد رهگیری برای جلوگیری از تخلف ایجاد شده، اگر قرارداد فاقد این کد باشد که معامله اعتبار ندارد. اما چنانچه کد رهگیری داشته باشد اعتبار دارد و با توجه به این‌که کد رهگیری کد پستی را قفل می‌کند دیگر نمی‌توان ملک را به چند نفر فروخت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای خرید و فروش مسکن مهر نیز کد رهگیری صادر می‌شود، تصریح کرد: فرقی نمی‌کند هر قراردادی که تنظیم می‌شود باید دارای کد رهگیری باشد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که خرید و فروش امتیاز مسکن مهر نیز کد رهگیری دارد، تأکید کرد:‌ برای فروش امتیاز مسکن مهر نیز باید قرارداد تنظیم شود و هر قراردادی کد رهگیری می‌خواهد.

این در حالی است که هم‌اکنون امتیاز مسکن مهر توسط بنگاه‌های املاک به‌صورت قولنامه‌ای خرید و فروش می‌شود، مسئله‌ای که واکنش مدیرعامل شرکت عمران پردیس را به‌دنبال داشت. مهدی هدایت دراین‌باره به اظهارداشت:‌ خرید و فروش امتیاز مسکن مهر توسط بنگاه‌های املاک انجام می‌شود و پیگیری‌ها از اتحادیه کشوری مشاوران املاک نیز در این رابطه نتیجه‌ای نداشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.