خریدوفروش غیرقانونی مسکن مهر علنی‌تر شد/ نرخ آپارتمان‌های مسکن مهر

۰۷خردادماه،

در حالی خرید و فروش امتیاز و واحدهای مسکن مهر به شکل علنی در شهرهای تازه اطراف تهران انجام می گیرد که این واحدها به سبب نداشتن سند و امکانات اولیه، در آینده مشکلات بسیاری را برای خریداران به وجود می آورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ساخت و ساز مسکن مهر در پرند و پردیس و ثبت نام این واحدها در دو سال قبل با چالشهای بسیاری مواجه بودند که هنوز هم ادامه دارد و این موضوعات متقاضیان بسیاری را هر روز به جلوی در شرکت عمران شهر پرند می کشاند.

در واقع تخلفات محرز در ثبت نام از متقاضیان یکی از مهمترین مواردی است که در شهر پرند اتفاق می افتاد به طوری که اشخاصی که در قبل بنابر دلایلی ثبت نام نکرده بودند با ترفندهایی در پایگاه اینترنتی مسکن مهر این شهر ثبت نام می شوند در حالیک ه قرار بوده متقاضیانی که در مرحله قبلی ثبت نام در ذخیره مانده بودند، با آغاز دوباره در پایگاه اینترنتی مسکن مهر ثبت نام شوند اما به نظر می رسد که دیگر نوبت آنها نمی رسد.

اینکه در این میان چه رانتهای پشت پرده ای برای ثبت نام این متقاضیان وجود دارد، مشخص نیست اما این اشخاص از متقاضیان مسکن مهر ۱۰ میلیون تومان برای وارد کردن اسامی آنها در پایگاه اینترنتی می گیرند.

در کنار این تخلف، خرید و فروش امتیازهای مسکن مهر و واحدها به صورت قولنامه ای هم در این دو شهر انجام می گیرد و این خریداران که اغلب واجد شرایط مسکن مهر هم نیستند، پس از تحویل واحدها می توانند از شرایط ویژه تسهیلات قرض الحسنه و زمین رایگان بهره مند شوند.

البته این زمانی محقق می گردد که فروشنده به تهعدات خود عمل کند، زیرا تمامی این خریدوفروشها قولنامه ای انجام می گردد و در واقع سند و وام به نام متقاضی است که در پایگاه اینترنتی مسکن مهر ثبت نام کرده است؛ بنابراین اگر فروشنده به تعهدات خود عمل نکند، خریدار با مشکلات بسیاری مواجه می گردد و از آنجایی که دولت بارها اعلام کرده که خرید و فروش مسکن مهر غیرقانونی است ، بنابراین بازپس گرفتن پولها تقریبا غیرممکن است.

در حال حاضر حتی در آگهی های فروش آپارتمان در روزنامه ها هم می توان ردپای این تخلف را ملاحظه کرد به طوری که نرخ فروش امتیاز و حتی آورده متقاضی در این آگهی ها ذکر شده است و بنگاه های املاک هم شماره تلفن خود را در این آگهی ها می گذارند و متقاضیانی هم که قصد فروش دارند آدرس واحدهای خود را هم مطرح می کنند.

از سوی دیگر، مشکلات مسکن مهر در این دو شهر فقط مختص به این موارد نمی شود بلکه نبود زیرساختهایی مانند آب و برق هم از جمله مواردی است که می تواند در آینده برای این واحدها مشکل ایجاد کند، زیرا وزارت نیرو در تامین زیرساختها بسیار عقب تر از وزارت راه و شهرسازی در ساخت مسکن است و به نظر نمی رسد تاپایان امسال هم این واحدها آماده سکونت شوند.

نرخ آپارتمان‌های مسکن مهر

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، در حال حاضر یک واحد ۶۳ متری نوساز در شهر تازه پردیس، طبقه ۶ با آسانسور با شرایط ۱۰۰ میلیون تومان نقد، ۲۵ میلیون تومان وام مهر و ۱۵ میلیون تومان رهن به فروش می رسد و واحد دیگری با متراژ ۶۸ متر، نوساز با تسهیلات ۴ درصد مسکن مهر با ۱۳ میلیون تومان رهن و ۵۲ میلیون نقد در منطقه پیشوا آماده فروش است.

۴ واحد ۷۵ متری نوساز در شهرجدید پردیس، فاز ۳ با تحویل دو ماهه با ۲۵ میلیون تومان وام ۴ درصد به فروش می رسد و در همین منطقه ۸ واحد آماده تحویل با پیش سند و نرخ ۷۵ میلیون تومان به بالا و وام ۲۵ میلیون تومان فروخته می گردد.

در پیشوا شهرک نقش جهان فاز یک، واحد ۶۰ متری نوساز با وام ۲۰ میلیون تومانی مهر و ۱۲ میلیون تومان رهن و ۴۵ میلیون تومان نقد به فروش می رسد و در پردیس فاز ۳ پیش فروش سه واحد ۶۰ تا ۸۵ متری آماده تحویل با قرارداد و پیش سند انجام می گیرد.

در فاز یک اندیشه هم واحدی ۶۸ متری و نوساز با ۲۰ میلیون تومان وام مهر، متری ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمتگذاری شده است و در پردیس فاز ۱۱ یکواحد ۸۵ متری با ۳۰ میلیون تومان نقد، ۱۳ میلیون تومان زمان تحویل و ۲۵ میلیون تومان وام مهر به فروش می رسد.

مالک دیگری امتیاز واحد ۸۵٫۵ متری را در شهر پردیس، فاز ۱۱ برج های کوزو به فروش می رساند و در پردیس فاز ۳ هسا واحدی ۷۸ متری با ۲۵ میلیون تومان رهن، ۲۵ میلیون تومان وام و ۱۰۵ میلیون تومان نقد به فروش می رسد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.