خرید حق کپی رایت توسط سیما فیلم

۲۸ آبان ،

با هدف حمایت تلویزیون از تولیدات سینمایی، سیما فیلم حق‌کپی‌رایت تلویزیونی ۳ اثر را خریداری کرد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما؛ حق تکثیر و پخش سه فیلم “شغل شریف”، “مهتاب روی سکو” و “گنج روان” محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی توسط سیمافیلم خریداری شد.  
بنابراین گزارش تفسیری؛ فیلم ویدئویی “شغل شریف” به کارگردانی سید احمد حسنی مقدم و به تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی میرآبادی با مضمون اجتماعی درباره پدرى است که آرزوى مدیر شدن را در سر مى‌پروراند. او بعد از فوت وصیت می‌کند که پسرش ارسلان راه او را ادامه دهد. از طرفى مادر نیز به تکاپو مى‌افتد تا وصیت پدر را عملى کند تا اینکه… در این فیلم مریم سعادت، مهران نائل، لیلا بلوکات، خشایار راد، داریوش اسدزاده، زهره صفوى، کیانوش گرامى، و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.
همچنین؛ این فیلم را داوود امیریان بر اساس طرحى از سیداحمد حسنى مقدم نگاشته و سید احمد حسنی مقدم آن را کارگردانی کرده است.
لازم به ذکر است؛ فیلم ” مهتاب روی سکو ” ساخته فیما امامی نیز حاوی مضمونی اجتماعی است و داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که بر خلاف اعتقاداتش در اتفاق‌ای دچار تناقض فکری می‌شود.
همچنین؛ حسین محجوب، مرضیه خوش‌تراش، امیررضا دلاوری، علی اسکندری، آتش تقی‌پور و جواد یحیوی در این فیلم بازی کرده‌اند و فیلمنامه مهتاب روی سکو را رضا دریانوش و فیما امامی نگاشته‌اند.
بر اساس این گزارش تفسیری؛  فیلم ” گنج روان ” نیز ساخته امین اصلانی و به تهیه‌کنندگی محمدرضا اصلانی درباره دختر جوانی است که بر روی نسخ خطی گنجینه محفوظات آستان قدس رضوی مشغول تحقیق است. وی  نتایج تحقیق خود را در اختیار همسرش که برای ادامه تحصیل به کانادا رفته می‌گذارد. مرد تصمیم می‌گیرد به ایران بازگردد اما..
گفتنی است؛ امین اصلانی این فیلم را نگاشته، کارگردانی و تدوین کرده است. امین تارخ، پرویز پورحسینی، مریم بوبانی، سعید داخ، آزاده دلشاد و … بازیگران این فیلم می باشند. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.