خرید خدمت سربازی ارتباطی با کسری بودجه ندارد/ پیشنهاد ما برای نماینده ایران در سازمان ملل تغییر نکرده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: هیئت وزیران با تخصیص ۱۶۵ میلیارد تومان به چهار استان گیلان، مازندران،‌ خوزستان و چهار محال و بختیاری برای جبران خسارت سیل و خشکسالی در ماه‌های گذشته موافقت کرد.

وی با بیان اینکه “از این مبلغ ۶۷ میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد برای روستا و کارمزد ۵ درصد برای شهر اختصاص داده می‌شود”، گفت: به این ترتیب در این چهار استان، خسارات شهروندان جبران خواهد شد.

سخنگوی دولت، دیگر مصوبه امروز دولت را به برنامه اصلاح نظام اداری مربوط دانست و توضیح داد: بخشی از مصوبه هیئت دولت در مورد رسیدگی و تصویب برنامه جامع اصلاح نظام اداری بود که این برنامه جامع در هشت سرفصل به تصویب هیئت دولت رسید.

برداشت‌های صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری انجام می‌گیرد

نوبخت با اشاره به جوسازی برخی رسانه‌ها درباره برداشت ۴٫۱ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی تأکید کرد: رقم ۴٫۱ میلیار دلاری مربوط به صندوق توسعه ملی نبوده است که ما آن را به ریال تبدیل کرده باشیم. این رقم مربوط به فروش نفت و میعانات گازی بوده که بین خزانه، صندوق توسعه ملی و موضوع مربوط به فاینانتس توزیع شده است پس اصلا از منابع صندوق توسعه ملی برداشتی نشده است.

وی با تأکید بر این‌که تراز صندوق توسعه ملی مشخص است و برداشت‌های آن با اجازه رهبری انجام می‌گیرد، گفت:‌ به طور مثال برای حل موضوع آب از منابع این صندوق استفاده شد که گزارش‌های دقیق‌ آن موجود است و تمام اقدامات، زیر نظر قوه مجریه نیست؛ چراکه دادستان کل کشور هم عضو هیئت امنای صندوق است، بنابراین اسناد صندوق طوری نیست که بتوان برداشت ۴٫۱ میلیارد دلار را از آن کتمان کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه “نمی‌دانم در پشت پرده چنین اخباری چه کسانی هستند”، افزود: عده‌ای می‌خواهند مطالب غیرواقعی را به دولت انتساب دهند در حالی که دولت اگر بخواهد برداشتی از صندوق توسعه ملی داشته باشد مسیر قانونی آن را طی خواهد کرد.

نوبخت همچنین درباره ادعای علی مطهری مبنی بر اینکه ۷ ماه دیگر مذاکرات تمام می‌شود، اظهار کرد: درباره این اظهارات آقای مطهری باید از خودش سؤال کنید، ولی در آخرین دور مذاکرات گفته شد که دستاوردهای خوبی به دست آمده است و طرف‌های مذاکره‌کننده اذعان داشتند که قطعا به توافق دست خواهند یافت.

وی همچنین درباره گمانه‌زنی‌های تغییر وزیر کشور تأکید کرد: برنامه‌ای برای تغییر وزیر کشور نداریم. 

سخنگوی دولت هچنین گفت: معاون سیاسی وزیر کشور هنوز مشخص نشده است.

نوبخت درباره انتخاب نماینده ایران در سازمان ملل اظهار کرد: پیشنهاد ما برای نماینده ایران در سازمان ملل هنوز تغییر نکرده و رایزنی‌ها ادامه دارد.

بین التعطیلین هفته آینده تعطیل نیست

وی همچنین درباره ایام بین تعطیلی هفته آینده تأکید کرد: ایام بین تعطیلی هفته آینده تعطیل نیست، اما کارمندان می‌توانند مرخصی بگیرند، ما برای دو روز بین تعطیلی‌ها نمی‌توانیم ۱۰ روز کشور را تعطیل کنیم. 

سخنگوی دولت درباره خرید خدمت سربازی و ارتباط آن با کسری بودجه خاطرنشان کرد: دستگاهی در این باره پیشنهاد داد و دولت با آن موفقت کرد. قبلا ستاد کل نیروهای مسلح با آن مخالف بود ولی اکنون موافق است و این موضوع ربطی به کسری بودجه ندارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.