خرید سکه در بازار از رونق افتاد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: میزان خرید انواع سکه در بازار طی هفته قبل با توجه به نزدیک شدن ماه های محرم و صفر به شدت کاهش یافته است.

محمد کشتی آرای روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، با بیان آنکه، بازار طلای جهانی متاثر از مسایل مالی آمریکا است، افزود: نوسان طلا در بازارهای جهانی در هفته قبل بین ۴ تا ۱۰ دلار بوده است و قیمت ها نیز ۳٫۵ تا ۴ درصد رشد داشته است.

 وی ادامه داد: هر چند قیمت جهانی طلا رشد یافته است، اما نرخ دلار در بازار ایران ثابت است و همین امر سبب شده تا نرخ سکه در بازار ایران در هفته قبل فقط ۱۵ هزار تومان رشد یابد.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، میزان رشد قیمت ها را نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا ناچیز دانست و گفت: از سویی نیز مناسبت های مذهبی و اعیاد در کشور پایان یافته و با توجه به نزدیک شدن آغاز ماه های محرم و صفر، میزان تقاضا برای خرید سکه به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بازار سکه آرام و متعادل است، ادامه داد: این در حالیست که قیمت کنونی سکه دقیقا مطابق طلای مصرف شده است و مشتریان نیز اکنون حتی قیمت ضرب را نیز نمی پردازند.

کشتی آرای دربارهٔ قیمت طلا در بازار داخل نیز گفت: قیمت هر گرم طلا مطابق با رشد جهانی طلا در بازار داخل رشد داشته، به نحوی که هر گرم طلا در هفته قبل با ۲٫۵ درصد رشد مواجه شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.