خرید فیلترشکن‌، راهی برای سوءاستفاده بزهکاران از اطلاعات کاربران

خرید فیلترشکن‌، راهی برای سوءاستفاده بزهکاران از اطلاعات کاربران

خرید فیلترشکن‌، راهی برای سوءاستفاده بزهکاران از اطلاعات کاربران

 یک کارشناس فضای مجازی گفت: کاربران با خرید فیلترشکن‌ها راه را برای سوءاستفاده بزهکاران از اطلاعات موجود در رایانه‌های شخصی خود باز می‌کنند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، مصطفی دهقانی در کارگاه آموزشی «کلاهبرداری سایبری» با اشاره به اینکه در حال حاضر روش‌ها و ترفندهای کلاهبرداری در فضای مجازی تخصصی نشده است گفت: در این کارگاه که در غرفه پلیس فتا برگزارمی‌شود، سعی بر این است که آخرین روش‌های بزهکاران فضای مجازی برای شرکت‌کنندگان شرح داده شود؛ چرا که با تغییرات روزبروز فضای سایبر شگردهای مجرمان نیز روزآمد می‌شود.

دهقانی ادامه داد: در حال حاظر بدلیل این که برخی وب‌سایت‌ها در ایران فیلتر هستند و همین موضوع طعمه خوبی برای بزهکاران است، عمده کلاهبرداری‌ها در این‌خصوص به وقوع می‌پیوندد.

وی اظهارداشت: کاربران ضمن این که با خرید فیلترشکن‌ها راه را برای سوءاستفاده بزهکاران از اطلاعات موجود در رایانه‌های شخصی خود باز می‌کنند، نادانسته در دام فیشینگ به‌خصوص فیشینگ درگاه‌های پرداخت بانک‌ها می‌افتند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه استفاده از محیط‌های فضای سایبر در ایران جهش سریعی داشته است و به دنبال آن ناآگاهی مردم نیز در این زمینه به همان میزان تشدید یافته است، تصریح‌کرد: در دنیای امروز اطلاعات بیش از پول و سرمایه اهمیت دارد به نحوی‌ که سوءاستفاده‌کنندگان با سرمایه‌گذاری روی اطلاعات بعنوان یک گنجینه، به دنبال عملی کردن اهداف سوء خود در مقیاس یک کشور هستند.

وی در خصوص جاسوسی‌های رایانه‌ای نیز گفت: کاربران باید مراقب انتشار اطلاعات خود در فضای مجازی باشند، زیرا دشمنان از کوچکترین اطلاعات استفاده سوء می‌کنند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.