خرید کارت شارژ با اطلاعات بانکی همکار

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خوزستان از دستگیری افرادی خبر داد که با سوءاستفاده از اطلاعات بانکی همکارشان شارژ تلفن همراه می خریدند.

به گزارش بی باک به نقل از سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگرد شعبان در تشریح این خبر با بیان اینکه پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد کلیه برداشت ها به صورت اینترنتی و صرف خرید کارت شارژ تلفن بوده که پس از تحقیقات متهم پرونده که از همکاران شاکی بود، شناسایی و دستگیر شد.

شعبان در ادامه گفت: متهم پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت که شاکی شماره کارت و رمز آن را برای فعال کردن رمز دوم در اختیار وی قرار داده است. وی نیز از اعتماد شاکی سوء استفاده کرده و اقدام به برداشت و خرید اینترنتی از حساب او به طور متوالی کرده است.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان رمز عبوری خود را در اختیار دیگران قرار نداده و در صورت اجبار سریعاً نسبت به تغییر آن اقدام کنند گفت: از رمزهای پیش گزیده و تکراری که به راحتی قابل حدس زدن باشد مانند شماره شناسنامه ، تاریخ تولد و … خودداری کنید.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.