خرید و فروش طلا در بازار افت نمود

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

بینا- طی دو ماه اخیر با توجه به نوسانات قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی خرید و فروش و معاملات در بازار به شدت کاهش یافته و به یک سوم رسیده است.
به گزارش تفسیری بینا، احمد وفادار رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران با بیان مطلب بالا درباره تاثیر راه‌اندازی بانک طلا در کشور با بیان این‌که پیشنهاد تاسیس چنین بانکی درحدود چند سال پیش مطرح شده است به ایسنا اظهار کرد: ما پیگیری‌هایی در این زمینه انجام داده‌ایم و براساس این پیشنهاد مردم طلا و سکه خود را دراختیار بانک‌ها قرار داده و در مقابل آن کارمزد دریافت می کنند.
وی ادامه داد: بانک‌ها نیز این سپرده‌ها را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده واز این طریق می‌توان از سرمایه‌های مردم در بهبود تولید کشور استفاده کرد.
وفادار با بیان این‌که این بانک هنوز تاسیس نشده است بیان کرد:‌ ما این پیشنهاد را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران در ادامه با بیان این‌که طی ماه‌های اخیر خرید و فروش طلا به شدت کاهش یافته است گفت: متاسفانه کاهش معاملات در بازار طلا و سکه لطمه‌های بسیاری را به این بازار وارد کرده که دامنه فراگیری این موضوع به بیکاری کارگران، تعطیلی کارگاه‌ها و تبدیل واحدهای صنفی به بدل فروشی شده است.
وی درباره قیمت امروز سه شنبه انواع طلا و سکه گفت: امروز قیمت سکه همه طرح قدیم یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان، سکه همه طرح تازه یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۶۱۸ هزار تومان، ربع سکه ۳۱۲ هزار تومان، سکه یک گرمی ۱۷۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان وهر مثقال طلای ۱۷ عیار ۵۴۳ هزار تومان است.
وفادار در پایان با بیان این‌که قیمت‌ها در طی روزهای اخیر نوسان بسیاری را شاهد نبوده است اظهار کرد: قیمت جهانی طلا کاهش یافته و هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۶۸۹ دلار رسیده که خود این امر سبب کاهش قیمت طلا در بازارهای داخلی شده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.