خرید و فروش ملک به حداقل رسید

۳۱اردیبهشت،

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: در دو ماهه پایانی سال ۹۱ قیمت مسکن در اصفهان افزایش بی‌رویه‌ای پیدا کرد، به گونه‌ای که شاهد افزایش قیمت‌ها به صورت هفتگی و روزانه بودیم.

به گزارش Consbank، رسول جهانگیری اظهار کرد: نابسامانی بازار سکه و ارز بر تمامی بخش‌های اقتصادی به خصوص مسکن تاثیرگذار بود و همین امر سبب سرازیر شدن سرمایه‌های سرگردان به سمت مسکن و ایجاد بازاری کاذب شد.

وی ادامه داد: همواره در طول این چند دهه به صورت متناوب شاهد تورمی بیش از تورم سالانه در بازار مسکن بوده‌ایم، ولی در سال قبل این افزایش قیمت‌ها بیش از حد و بدون ضابطه بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه در قبل تورم در بازار مسکن سبب رونق این بازار می‌شد، تصریح کرد: در سال قبل با چنان افزایش قیمتی روبرو بودیم که در حال حاضر بازار مسکن با رکود مواجه شده و خرید و فروش ملک به حداقل خود، رسیده است.

جهانگیری پیش‌بینی کرد: به سبب اینکه افزایش قیمت‌ها بیش از حد قانونی و بدون ضابطه بوده، می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد ثبات و عدم افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن باشیم، ولی این بدین معنا نیست که قیمت‌ها به پله اول باز گردد .

وی ضمن گله‌مندی از تبدیل شدن سه ماه از سال به عنوان پیک کاری رهن و اجاره اظهار کرد: این موضوع تشنج‌زاست، چرا که بازار با هجوم متقاضیان رهن و اجاره مواجه می‌شود.

وی در این خصوص پیشنهاد داد: خانواده‌هایی که مشکل جابه‌جایی در دیگر فصل‌های سال را ندارند، می‌توانند تاریخ فسخ قرارداد خود را به نیمه دوم سال موکول کنند تا دیگر شاهد افزایش قیمت‌ اجاره در ابتدای تابستان نباشیم، البته همیشه عرف بوده که اجاره بها متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.