خرید کارت عابربانک برای انتقال پول‌های سرقتی

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
اعضای باند کیف قاپی پس از سرقت پشت چراغ قرمز، از کارت عابربانک سرقتی برای دستبرد به حساب مشتریانشان استفاده می کردند.

۱۲مرداد‌ماه سال‌جاری زن جوانی به کلانتری ۱۳۲نبرد رفت و خبر از سرقت کیفش پشت چراغ قرمز داد. وی به مأموران گفت:شب گذشته درحالی‌که سوار ماشینم بودم متوجه شدم که دو سرنشین یک موتورسیکلت در تعقیب من هستند. وقتی پشت چراغ قرمز توقف کردم ناگهان یکی از آنها در صندوق عقب را باز و کیف مرا سرقت کرد. داخل کیفم ۵۰۰هزار تومان پول و چهار عدد کارت عابربانک وجود داشت؛ حتی رمز کارت‌ها را نیز کنارشان نوشته بودم و موجودی همه این حساب‌ها در حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان بود که به سرقت رفته است.

بعد از اعلام این شکایت تیمی از مأموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. آنها در نخستین اقدام به بررسی کارت‌های عابربانک مالباخته پرداختند و متوجه شدند که سارقان پول را به‌حساب دو زن کارت به کارت کرده‌اند.

سرقت از خواهر و خواهرزاده

در ادامه تحقیقات مأموران به سراغ این دو زن رفتند و متوجه شدند که آنها مادر و دختر هستند. تحقیقات از این مادر و دختر ادامه داشت تا اینکه سرانجام آنها حقایق را بازگو کردند و مشخص شد که دایی ۲۴ساله اقدام به سرقت کارت‌های عابر بانک خواهر و خواهرزاده خود از خانه‌شان کرده و آنها وقتی متوجه موضوع شده‌اند به‌خاطر نسبت فامیلی هیچ‌گونه شکایتی مطرح نکرده‌اند.

با روشن شدن این موضوع مأموران تحقیقات خود را برای دستگیری دایی ۲۴ساله به نام نادر آغاز کردند که مشخص شد وی مرداد‌ماه سال‌جاری در جریان یک تصادف منجر به جرح دستگیر شده و چون شاکی رضایت نداده در حال حاضر در زندان است که با انجام هماهنگی‌های لازم نادر جهت انجام تحقیقات از زندان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

باند کیف قاپان حرفه‌ای

نادر وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به سرقت‌ کارت‌های عابربانک خواهر و خواهرزاده‌اش اعتراف کرد و مدعی شد که آنها را به جوان ۱۹ساله‌ای به نام حسین فروخته است. با راهنمایی وی حسین (خریدار کارت‌های عابربانک‌ مسروقه) شناسایی شد و مأموران ۱۹شهریور‌ماه سال‌جاری وی را در جنوب شرق پایتخت دستگیر کردند.

حسین در بازجویی‌ها به فروش کارت‌های عابربانک مسروقه به دزدان سابقه‌دار اعتراف کرد و پرده از راز کیف قاپی‌های سریالی با همدستی دو جوان به نام‌های کاظم و صادق برداشت. وی گفت: معمولا با همدستی دوستانم دست به سرقت و کیف قاپی می‌زدیم و موجودی کارت‌های عابربانک‌ سرقتی را به کارت عابربانک افرادی که اقدامی برای ابطال آن انجام نداده بودند کارت به کارت می‌کردیم. وی ادامه داد: این کارت‌های عابربانک‌ را از افراد دیگر می‌خریدم و آنها را به مجرمان سابقه‌دار که در زمینه کیف‌قاپی فعالیت داشتند می‌فروختم.

بعد از اعترافات این متهم و اطلاعاتی که وی در اختیار ماموران قرار داد مخفیگاه دو همدست وی در جنوب پایتخت شناسایی شد و مأموران دریافتند که هر دوی آنها از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه کیف قاپی هستند و به‌تازگی از زندان آزاد شده‌اند تا اینکه کارآگاهان ۲۶شهریور‌ماه آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

دو متهم بعد از دستگیری به پایگاه ششم پلیس آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به کیف‌قاپی اعتراف کردند و مدعی شدند که بیشتر طعمه‌های خود را از بین زنان انتخاب کرده و معمولا پشت چراغ قرمز نقشه سرقت را اجرا می‌کردند.سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان و شناسایی آنها از سوی تعدادی از مالباختگان، مأموران تحقیقات پلیسی را برای شناسایی مالباخته‌های دیگر پرونده آغاز کردند.

به همین‌خاطر از کسانی که در طول چند‌ماه گذشته توسط سرنشینان موتورسیکلت‌های هوندا ۱۲۵قرمز رنگ، پولسار آبی و یا مشکی رنگ، مورد کیف قاپی و سرقت اموال قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.