خرید ۱۱ فروند هواپیما در سال‌جاری/ ۱۰۲ کیلومتر از راه آهن اردبیل – میانه آماده ریل‌گذاری است

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

نیکزاد گفت: با وجود شیطنت‌های استکبار جهانی این تعداد هواپیما که شامل ایرباس ۳۲۰ و ۳۱۰ هستند خریداری شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، علی نیکزاد در سفر به استان اردبیل و در بازدید از پروژه راه آهن اردبیل – میانه اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ هزار کیلومتر راه آهن نیز در سراسر کشور در حال بهره برداری و تقریبا به همین میزان در اغلب نقاط کشور با در نظر گرفتن سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در حال ساخت است.

وی در ادامه با اشاره به پرژه راه آهن اردبیل – میانه افزود: تاکنون ۵۰ درصد از زیرساخت‌های این پروژه آماده شده و با وارد شدن به مرحله روسازی و ریل‌گذاری پیشرفت سریع این پروژه را شاهد خواهیم بود. همچنین تلاش می‌شود تا پایان دولت دهم به وضعیت مطلوب برسد.

نیکزاد توضیح داد: ۱۰۲ کیلومتر از این پروژه ۱۷۵ کیلومتری آماده ریل گذاری بوده و پنج پیمانکار در حال اجرای این طرح هستند. عملیات اجرایی این پروژه‌ها از پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی برخوردار است به‌طوری که بخش اعظمی از این طرح‌های توسعه‌ای راه‌آهن کشور تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از پیمانکاران و مجریان این پروژه خواست تا چهارشنبه این هفته زمانبندی جدیدی در باره زمان پایان پروژه ارایه کنند.

نیکزاد با اشاره به اینکه در ۱۰۲ کیلومتر از مسیر راه آهن اردبیل کار زیرسازی انجام شده است، گفت: این مسیر آماده ریل گذاری اشت و آذرماه این اقدام انجام خواهد شد.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن قم – اصفهان – مشهد با میانگین سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در حال ریل‌گذاری است که از جزو راه‌آهن‌های پر‌سرعت محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز برای بازدید از پروژه‌ راه آهن اردبیل و همچنین مسکن مهر وارد اردبیل شده ابتدا از مسیر میانه قطعات یک، ۲ب، ۲الف، ۳ب، ۳الف و چهار را مورد بازدید قرار داد و در جریان روند اجرای پروژه راه آهن اردبیل که از پروژه‌های مهر ماندگار است قرار گرفت.

مهندس نیکزاد در این سفر نخستین ایستگاه راه آهن اردبیل را کلنگ‌زنی کرد و پیمانکار متعهد شد این پروژه در مدت ۱۸ماه اجرایی شود.

خرید ۱۱ فروند هواپیما در سال‌جاری
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خرید ۱۱ فروند هواپیما در سال‌جاری تصریح کرد: با وجود شیطنت‌های استکبار جهانی این تعداد هواپیما که شامل ایرباس ۳۲۰ و ۳۱۰ هستند خریداری شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از اعزام ۷۵ هزار نفر از حجاج به عربستان از طریق فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: این اعزام‌ها با استفاده از ۸۰۰ پرواز از مهرماه انجام می‌شود و برگشت آن‌ها نیز از اواخر آبان ماه آغاز می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه از اوایل مهر ماه این اعزام‌ها آغاز شده خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ۵۰ درصد این پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی عربستان انجام می‌شد که امسال تلاش کردیم که با خطوط هوایی کشورمان این جابه‌جایی‌ها را انجام دهیم.

افتتاح یک میلیون مسکن مهر نیمه نخست سال آینده
وزیر راه ‌و شهرسازی گفت: در نیمه نخست سال آینده و پایان دولت دهم یک میلیون واحد مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر شهرستان نمین در استان اردبیل اظهار داشت: در دولت نهم و دهم ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده یا در حال تکمیل شدن است که از ابتدای امسال در سطح کشور بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی ابراز کرد: تا پایان امسال ۱٫۵ میلیون واحد مسکن شهری و روستایی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم در استان اردبیل نیز شاهد بهره‌‌برداری از واحدهای تکمیل شده مسکن مهر باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سرشماری سال گذشته برای اولین بار تعداد واحد‌های مسکونی از تعداد خانوارها بیش‌تر شد به طوری که ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن در کشور سرشماری شد که خانوارهای کشورمان بالغ بر ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار بودند.

اردبیل ۲۷ هزار مسکن اضافه بر تعداد خانوار
نیکزاد گفت: در استان اردبیل نیز بر اساس سرشماری سال ۸۵ یک میلیون و ۲۲۹ هزار نفر جمعیت ساکن بودند که این جمعیت شامل ۲۸۵ هزار خانوار هستند که برای این میزان جمعیت ۲۵۸ واحد مسکونی سرشماری صورت گرفته بود.

وی با اعلام اینکه دولت نهم و دهم ۱۱۱ هزار واحد مسکن در استان اردبیل ساخته می‌شود، بیان کرد: اردبیل ۲۵۸ هزار واحد مسکن روستایی و بافت فرسوده دارد در حالی که در دولت نهم و دهم ۳۸ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

وزیر راه ‌و شهرسازی از افتتاح ۳۸ هزار واحد مسکن در استان اردبیل خبر داد و بیان داشت: تاکنون ۱۰ هزار واحد از این مجموعه افتتاح شده و به‌زودی نیز ۱۰ هزار واحد دیگر اعم از مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده تکمیل و به مرحله افتتاح می‌رسد.

نیکزاد افزود: ۱۸ هزار واحد باقیمانده نیز تا اوایل سال آینده در این استان تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر شهرک ولی‌عصر (عج) و ۵۷۶ واحدی فرهنگیان بازدید کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.