خزاعی: تهدید کردن ایران فایده‌ای ندارد

۱۳م اسفند ،

isna.noor-6.jpg

محمد خزاعی اعلام کرد که تهدیدها علیه ایران کمکی به مذاکرات دربارهٔ موضوع هسته‌یی تهران نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد خزاعی، نماینده ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تاکید کرد: تهدید کردن ایران فایده‌ای ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، خزاعی جنگ هشت ساله ایران و عراق را مثال زد و گفت که حمله صدام به ایران “جنگی بود که اگر به خاطر داشته باشید تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی و حتی بعضی کشورهای عربی قرار داشت”.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت که اگرچه ایران مذاکرات مستقیم با آمریکا دربارهٔ موضوع هسته‌یی‌اش را می‌پذیرد هرگونه فشار اضافی برای کشاندن ایران به میز مذاکرات نتیجه معکوس خواهد داشت.

خزاعی گفت: ‌ایران از مذاکرات و گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا استقبال می‌کند به شرطی که ما مطمئن شویم که آمریکا جدی است و رفتار خلاف آن نشان نمی‌دهد. مساله اصلی این است که شما می‌گویید برای گفت‌وگو و کار با ما آماده‌اید و در عین حال ما را تنبیه می‌کنید و به ما و مردم‌مان فشار وارد می‌کنید. ایران نمی‌تواند چنین چیزی را بپذیرد.

ایران و گروه ۱+۵ هفته قبل پس از دو روز مذاکره در آلماتی قزاقستان در زمینه برگزاری مذاکرات بیشتر در اسفند ماه و فروردین ماه به توافق رسیدند.

نماینده ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان، دیدگاه ایران مبنی بر اینکه این مذاکرات که با حضور نمایندگان آمریکا، انگلیس،‌ روسیه، فرانسه، چین و آلمان برگزار شد یک “نقط عطف” بود را تکرار کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.