خزانه‌داری کشور موظف به تسویه حساب سهم وزارت نفت از منابع ناشی از هدفمندی یارانه‌ها شد

۳۰اردیبهشت،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، خزانه‌داری کل کشور را موظف به تسویه حساب سهم وزارت نفت از منابع ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس مصوبه مجلس، خزانه‌داری کل کشور در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، مواد ۱۶ و ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ و جزء ۱ ۳ این بند، سهم وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط، مکلف است سهم طرف‌های ذیربط را تا پایان ماه بعد از محل مبالغ دریافتی به نسبت واریزی ماهانه پرداخت کند و گزارش عملکرد این جزء را در مقاطع سه ماهه به کمیسیون‌های اقتصادی، انرژی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و دیوان محاسبات کشور ارسال نماید.

بر اساس تبصره یک این بند، خزانه‌داری کل کشور و سازمان امور مالیاتی و وزارت کشور موظفند در راستای اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۳۸۷، عوارض دریافتی از محل فروش فرآورده‌های نفتی را به قیمت سال محاسبه و توزیع نمایند.

بر اساس تبصره ۲ این بند، خزانه‌داری کل کشور مکلف است عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را بر اساس تکلیف قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت صددرصد تخفیف یافته و ماهانه پرداخت نماید. عدم اجرای این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.