خسارات زراعی امسال استان اصفهان ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شد

به گزارش ایرنا، ‘علیرضا ذاکر اصفهانی’ عصر دوشنبه در آیین مشترک افتتاح ۴۱۰ پروژه بخش کشاورزی اصفهان ، اظهار داشت : در سال زراعی جاری علاوه بر خسارات ناشی از خشک سالی با خسارات تگرگ، سیل، سرمازگی و نیز ریزگردها مواجه شده ایم.

وی افزود: مدیریت بحران استان همواره تلاش کرده تا جایی که می تواند در جبران این خسارات در حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی عمل کند اما در این راه اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی می تواند راهگشا باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کسانیکه در سرمایه های این صندوق سهیم هستند تسهیلات صندوق را به واحدهای بزرگ و استاندارد اختصاص دهند.

به گفته ذاکر اصفهانی، استان اصفهان نیاز به یک واحد بزرگ دامی برند دار است.

استاندار اصفهان گفت:در مناطقی مانند شهرستان فریدون شهر که با مشکل بیکاری مواجه است و امکان ایجاد و راه اندازی صنایع آلاینده ای مانند پتروشیمی وجود ندارد، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی می تواند واحدهای بزرگ کشاورزی ایجاد و راه اندازی کند.

وی افزود: در سال ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ باید تلاش بیشتری برای جذب سرمایه گذاری و توسعه بخش های دامپروری و آبزیان در استان داشته باشیم.

به گفته وی، با وجود اینکه کشاورزان استان اصفهان امروز با تنگنای کمبود آب و کمبود سرمایه در سخت ترین شرایط کار می کنند استان اصفهان رتبه خوبی را در بیشتر عرصه های بخش کشاورزی در کشور داراست.

پ/۷۱۴۳/۱۰۴۲/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۴۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.