خسارت ۸هزار میلیارد ریالی زلزله آذربایجان

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برآورد اولیه خسارت زلزله به استان گفت: طبق برآورد‌ها هشت هزار میلیارد ریال خسارت به روستا‌ها و شهرهای استان وارد شده است.

مهر: محمد اشرفی تصریح کرد: این خسارات برآورد اولیه بوده و امکان افزایش خسارات وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد روستا‌ها و شهرهای آسیب دیده افزود: ۳۰۷ روستا در استان آذربایجان شرقی بین یک تا صد درصد تخریب شده و در ۴ شهر استان نیز آسیب‌هایی به منازل مسکونی وارد شده است.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خاک برداری در روستاهای استان آغاز شده است اضافه کرد: خاک برداری و آواربرداری در روستا‌ها شروع شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده اجرای برنامه‌های عمرانی و ساخت وساز در این مناطق است.

اشرفی افزود: هم اکنون گاز تمامی شهر‌ها و گاز روستا‌ها وصل شده و تنها روستاهایی که نیاز به بازسازی و بازتوانی دارند در برخی واحدهای مسکونی با مشکلاتی روبرو هستند که در روزهای آینده این مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی ساختمان‌های تخریب شده و آسیب دیده در شهر‌ها و روستا‌ها گفت: بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده با تسهیلات بانکی کم بهره انجام می‌شود تا مردم مناطق زلزله زده بتوانند در منازل خود سکونت گزینند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.