خسارت ۲۰ میلیاردی سندی در آمریکا و تعطیلی سازمان ملل

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

توفان سندی که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر درساعت ایالت های شرقی آمریکا را در نوردیده است تاکنون بیش از شصت کشته در منطقه کارائیب و حداقل هفت کشته درنیویورک ، مریلند و نیوجرسی بر جای گذاشته است .

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ازنیویورک ، توفان  که از روز دوشنبه ایالت های ساحل شرقی آمریکا را در نوردیده است باعث شد تا در این مناطق  از جمله در واشنگتن پایتخت، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک، کاناتیکت، پنسیلوانیا، مریلند ، رودآیلند و ویرجینیا وضع اضطراری اعلام شود.
شهر “آتلانتیک سیتی ” هم iبه طور کامل iبه زیر آب رفته است و مقامات آمریکایی فعلا خسارت ناشی از توفان را بیش از بیست میلیارد دلار تخمین زده اند.
بر اثر طوفان و سیل ناشی از آن ، سازمان ملل متحد و مراکز مهمی مانند بورس وال استریت در نیویورک امروز سه شنبه تعطیل  شده اند.
خدمات مترو، اتوبوسرانی و راه آهن نیز در ایالت های نیویورک،‌ فیلادلفیا و واشنگتن متوقف شده است.
توفان سبب انفجاری قوی در ایستگاه کانید در منهتن نیویورک شده است که هنوز جزییات آن منتشر نشده است .بیش از چهارده هزار پرواز داخلی و خارجی در امریکا لغو شده است و شرکت های هواپیمایی کشورهای دیگر نیز پروازهای خود را iبه مناطق شرقی آمریکا لغوکرده اند.علاوه بر مسافرت های هوایی، مسافرتهای جاده ای، ریلی و دریایی نیز لغو شده است.دولت آمریکا از نیروهای نظامی برای کمک iبه توفان زدگان و امداد و نجات انان کمک گرفته است .

سخنگوی شرکت خدمات عمومی برق و گاز (PSEG) آمریکا اعلام نمود در صورت تشدید سرعت توفان سندی ، دست کم دو رئاکتور هسته ای که  حدود پنجاه درصد برق مورد نیاز ایالت نیوجرسی را تامین می نمایند ، تعطیل خواهد شد.

توفان همچنین سبب لغو برنامه های تبلیغاتی اوباما و رامنی دونامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است .
میت رامنی،  رقیب باراک اوباما و نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، روز دوشنبه iبه سبب طوفان سندی که احتمالا زندگی میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، نشست های انتخاباتی خود که قرار بود از دوشنبه شب iبه وقت آمریکا برگزار شود ، لغو نمود.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.