خسارت ۸ میلیونی خودروهای تجاری

۱۹م آذر ،

در صورت ارتقاء به یورو ۴ صورت می گیرد

خسارت ۸ میلیونی خودروهای تجاری

مدیرعامل ایران خودرو دیزل معتقد است:‌ در شرایطی که هنوز سوخت متناسب با استاندارد یورو ۴ در کشور توزیع نشده، ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تجاری به یورو ۴ سبب وارد آمدن خسارت ۸ میلیون تومانی به هر یک از این خودروها خواهد شد.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هاشم یکه‌زارع اظهار کرد: تاکنون گازوئیل یورو ۴ و ماده افزودنی AddBlue در کشور توزیع نشده، به همین سبب امکان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تجاری به یورو ۴ وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هزینه ارتقای خودروهای تجاری سبک تا سنگین به استاندارد آلایندگی یورو ۴ بین سه تا هشت هزار یورو است، خاطرنشان کرد: با توجه به وارداتی بودن این تجهیزات در شرایط فعلی توجیهی برای خروج این مقدار ارز از کشور وجود ندارد.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: به سبب آنکه هنوز سوخت و AddBlue مورد نیاز در کشور توزیع نشده خودروهای تجاری با استاندارد آلایندگی یورو ۴ در صورت استفاده از سوخت غیر متناسب با این استاندارد با خسارت به طور میانگین هشت میلیون تومانی مواجه خواهند شد.
یکه‌زارع تصریح کرد: تجاری‌سازان آمادگی کامل برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات تولیدی به یورو ۴ دارند اما تا زمانیکه سوخت مورد نیاز به طور سراسری تامین نشود امکان این کار وجود نخواهد داشت.

یکشنبه ۱۹ آذر   ۱۰:۵۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.