خساست انگلیسی ها در المپیک لندن

خساست انگلیسی ها در المپیک لندن

ظهور ۱۲:بلومبرگ با اشاره به دست و پنجه نرم کردن انگلیس با بحران اقتصادی اعلام کرد دولت انگلیس یک چهارم هزینه المپیک ۲۰۰۸ پکن برای المپیک لندن اختصاص داده و مراسم افتتاحیه را در یکی از فقیرترین نقاط لندن برگزار خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، مقامات برگزار کننده المپیک لندن امیدوارند این بازی ها که از امروز رسما آغاز خواهد شد، پایانی بر ناکامی های اخیر اقتصادی انگلیس باشد.

انگلیس، تنها یک چهارم هزینه ای را که چین برای برگزاری بازی های المپیک پکن اختصاص داده بود، برای برگزاری المپیک لندن هزینه خواهد کرد. مراسم افتتاحیه امروز که برای اجرای آن هزینه چندان زیادی نشده، در یکی از فقیرترین نقاط لندن برگزار خواهد شد. در نمایش افتتاحیه المپیک لندن ۷۰ گوسفند و ۱۲ اسب به ایفای نقش خواهند پرداخت و یک قطعه شعر با قدمت ۲۰۰ساله اجرا خواهد شد. این در حالی است که چهار سال قبل، ۱۴ هزار نفر در مراسم افتتاحیه المپیک پکن در استادیوم آشیانه پرنده ایفای نقش کردند و ۳۰ هزار فشفشه آتش بازی پرتاب شد.

شاهزاده فیصل الحسین، یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک از اردن در توجیه کم خرج کردن انگلیسی ها برای مراسم افتتاحیه گفت: «کارهای زیادی هست که شما می توانید بدون صرف هزینه زیاد انجام دهید.» وی افزود: «پول شور و حرارت به همراه نمی آورد.»

این رقابت ها، به صورت رسمی با اجرای نمایش تاریخ بریتانیا به کارگردانی دنی بویل آغاز خواهد شد. پیش بینی شده که بیش از یک میلیارد بیننده تلویزیونی در سراسر جهان این نمایش را مشاهده خواهند کرد. در این نمایش، انگلیس به صورت سرزمینی سرسبز و خرم به تصویر کشیده می شود که به سوی انقلاب صنعتی حرکت می کند. چهره هایی همچون میت رامنی، رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این نمایش را در استادیوم المپیک لندن مشاهده خواهند کرد.

دنیس اوسوالد، از اعضای هیئت برگزار کننده کمیته بین المللی المپیک گفت: «هر کشوری باید این مراسم را بر طبق فرهنگ، آداب و رسوم و طرز فکر خود برگزار کند.»

بر اساس این گزارش، انگلیس برای میزبانی این رویداد ورزشی ۱۷ روزه، ۹٫۳ میلیارد پوند (۱۴٫۶ میلیارد دلار) بودجه اختصاص داده، در حالی که رقم اختصاص داده شده برای برگزاری بازی های المپیک پکن حدود ۷۰ میلیارد دلار بود.

انگلیس در حالی میزبانی این رقابت ها را بر عهده گرفته که اقتصاد این کشور در طی سه ماهه دوم سال جاری، بیشترین روند نزولی را در طی سه سال اخیر شاهد بوده است. تولید ناخالص داخلی انگلیس نیز نسبت به سه ماهه اول امسال۰٫۷ درصد کاهش را تجربه کرده است.

برای مقابله با بحران مالی، دیوید کامرون، نخست وزیر اقدامات ریاضتی را در پیش گرفته است. هزینه بخش ورزش در انگلیس سالیانه حدود ۱۰۰ میلیون پوند است که احتمالا با توجه به رویارویی دولت محافظه کار انگلیس با کسری بودجه شدید، بودجه المپیک این کشور شاهد ۲۷ میلیون پوند کاهش خواهد بود.

به گفته جان آرمیت، از مسئولان ارشد برگزار کننده المپیک لندن، اگر مقامات انگلیسی می دانستند که این کشور وارد یک بحران اقتصادی چهار ساله خواهد شد، برای کسب میزبانی المپیک ۲۰۱۲ اعلام آمادگی نمی کردند.


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.