خسروی: با یکسان‌سازی شبکه همراه اول، امکان عرضه MNP فراهم شده است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با فلت(یکسان) شدن شبکه همراه اول، امکان تغییر اپراتور تلفن‌همراه با حفظ شماره مشترک از نظر فنی فراهم شده است.
 
به گزارش فارس محمود خسروی در مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک دیتای کشور در نشستی با خبرنگاران، اظهار داشت: وزیر تازه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال برنامه‌ جامع فیلترینگ است. بر اساس این برنامه تصمیم گرفته می‌شود که فیلترینگ در لایه دسترسی یا در لایه گت وی (دروازه اینترنت بین‌الملل) باشد.
 
روایت خسروی از اجرای پروژه VPN قانونی
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص پروژه VPN قانونی، گفت:‌ دستور واگذاری VPN قانونی، توسط کمیته امنیت شورای عالی فضای مجازی وضع شد و قرار شد شرکت ارتباطات زیرساخت اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی گفت: براین اساس شرکت زیرساخت، سرمایه‌گذاری لازم را انجام داد و VPN قانونی پیش از سال قبل برای واگذاری به متقاضیان آماده شد و به همه از جمله بانک‌ها، سفارتخانه و سازمان‌ها اعلام  کردیم.
 
خسروی گفت: علیرغم اعلام عمومی و سرمایه‌گذاری بسیار انجام شده، VPN قانونی بیش از ۳۰ متقاضی نداشت.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: در مورد VPN قانونی برای اشخاص حقیقی نیز، شرکت ارتباطات زیرساخت‌ طبق دستور کمیته امنیت شورای عالی فضای مجازی ثبت‌نام‌ها را انجام داده و تا رسیدن اجازه باقی مراحل کار، فعلا متوقف مانده است.
 
خسروی گفت: اکنون بحث این است که چگونه VPN به مدل سابق بازگردد.
 
تغییر اپراتور تلفن‌همراه با حفظ شماره مشترک، قابل اجرا است
 
خسروی همچنین در خصوص موضوع ترابردپذیری شماره تلفن‌همراه (تغییر اپراتور تلفن‌همراه با حفظ شماره مشترک) که سال‌‌ها است در کمسیون تنظیم مقررات ارتباطات مسکوت مانده، گفت: یکی از مشکلات این طرح، فلت (یکسان) نبودن شبکه همراه اول بود که اکنون با فلت شدن همراه اول، این کار امکان‌پذیر شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.