به گزارش ممتاز نیوز، میلاد قربانی کارگردان مستند «خسوف ناتمام یک مرد» با اشاره به شخصیت ذوالقرنین در قرآن و گمانه زنی‌های مختلفی که درباره مصداق آن بین محققان مختلف انجام شده است، گفت: در این مستند تلاش شده تا با انجام پژوهشی وسیع و جامع به مصداق یابی ذوالقرنین در میان شخصیت‌های تاریخی بپردازیم که با کمک استادان تاریخ و مفسران توانسته‌ایم، محتمل‌ترین پاسخ را در پایان این مستند عرضه کنیم.

وی ادامه داد: تحقیقات این مستند از سال ۹۲ آغاز شد و با تکمیل فرآیند تحقیقات اولیه از ابتدای سال ۹۴ مراحل تولید را شروع کردیم که اکنون در مراحل پایانی آن هستیم.

 این کارگردان جوان توضیح داد: در تحقیقاتمان به یک لیست ۷۲ نفره از افرادی رسیدیم که امکان تطبیق با ذوالقرنین را داشته‌اند و با مقایسه ویژگی‌هایی که از وی در قرآن و کتب دینی آمده است، این افراد را مطابقت دادیم که در نهایت به ۴ نفر از افراد محتمل‌تر رسیدیم و به طور دقیق ویژگی‌های آنها و اقدامات آنها را با منابع دینی تطبیق دادیم.

قربانی در پایان از همکاری با خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در ساخت این مستند سخن گفت و بیان کرد: با توجه به اینکه تلاش داشتیم در این مستند تصاویری تاریخی عرضه کنیم، با همکاری خانه انیمیشن نیمی از مستند به صورت انیمیشن تولید شده و وقایع تاریخی از این طریق بازسازی شده است.

مستند «خسوف ناتمام یک مرد» از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج، به صورت مشترک در خانه مستند و خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه تولید شده است و تا یک ماه آینده برای پخش از شبکه‌های سیما آماده خواهد شد.