خشم اسرائیل از رابطه آرژانتین و ایران

۱۲ام بهمن ،


به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت امور خارجه این رژیم همچنین سفیر خود را در بوینس آیرس مامور کرد هر چه زودتر در دیدار با وزیر امور خارجه آرژانتین با اعلام مراتب تاسف، نارضایتی و شکایت این رژِیم، از وی دربارهٔ امضای موافقتنامه با وزیر امور خارجه ایران توضیح بخواهد.

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد اند هرگونه توافق دربارهٔ موضوع انفجار آمیا مستقیم به این رژیم مربوط است.

این درحالی است که کریستینا فرناندز کرشنر رییس جمهور آرژانتین به شدت از امضای موافقتنامه با ایران دفاع کرده و آن را تاریخی توصیف کرده است.

او اعلام کرد براساس این موافقتنامه، دو طرف توافق کرده اند یک کمیته حقیقت یاب متشکل از پنج قاضی که هیچیک آرژانتینی یا ایرانی نخواهند بود، دربارهٔ ابعاد انفجار آمیا تحقیق کنند.

در قانون ضدایرانی که اخیرا آمریکا با عنوان مقابله با ایران در نیمکره غربی تصویب کرد و هدف از ان جلوگیری از نفوذ و حضور بیشتر جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین است، تصریح شده است باید روی موضوع انفجار امیا به عنوان بهانه ای قوی برای طرد ایران از آمریکای لاتین کار کنیم.

اجرایی شدن موافقتنامه اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و آرژانتین، ابتکار عمل را دربارهٔ موضع انفجار آمیا از آمریکایی ها خواهد گرفت.

نوزده سال پیش ساختمانی هفت طبقه در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین براثر انفجار بمب فرو ریخت که متعلق به انجمن یهودیان آرژانتین بود و در یکی از طبقات آن دفتر همکاری های سیاسی آرژانتین و رژیم صهیونیستی قرار داشت که مخفف نام این دفتر به اسپانیایی، کلمه آمیا بود.

دولت آن زمان آرژانتین تحت تاثیر و فشار صهیونیستها، بلافاصله بعد از انفجار و بدون آنکه تحقیقی صورت گیرد یا مدرکی ارایه شود، ایران و حزب الله لبنان را متهمان اصلی این انفجار خواند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.