خشم افراطیون غربی از رشداسلام در اروپا

برگزاری دادگاه آندرس برویک تروریست وابسته به جریان راست افراطی بار دیگر پرده از چهره واقعی افراط‌گرایان در اروپا برداشته است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت : یکی از رهبران حرکت نئونازیسم در نروژ به طور تلویحی از اقدامات تروریستی آندرس برویک در کشتار دهها نوجوان و بمب گذاری در اسلو دفاع کرده و آن را محصول برخورد تمدنها میان دنیای غرب و جهان اسلام دانسته است.

توره توت در این خصوص معتقد است که نروژ درگیری جنگی تماع عیار میان غرب و جهان اسلام است و این جنگ می تواند تمدن موجود در این کشور را ریشه کن کند.

آرنه تومیر یکی دیگر از افراط گرایان ضد اسلام در نروژ نیز با توهین به دین مقدس اسلام، آخرین و کامل ترین دین آسمانی را دین خشونت معرفی کرده است.

دفاع از اقدامات تروریستی آندرس برویک

در ماورای اظهارات افراطیون غربی، نوعی دفاع علنی از اقدامات تروریستی آندرس برویک تروریست نروژی و عامل اقدامات مخرب ۲۲ جولای سال گذشته محسوب می شود. این اقدامات تروریستی منجر به کشته شدن ۷۷ نفر در مرکز شهر اسلو و جزیره اوت اویلا شد.

در هر صورت جریانهای راست افراطی که در ابتدا نیز سعی داشتند در برابر حنایت رخ داده از سوی برویک سکوت کرده و آن را محصول طبیعی وجود مهاجرین و مسلمانان در اروپا و نروژ بدانند، بار دیگر در صدد دفاع از همزاد تروریست خود برآمده اند.

رهبر نئونازیهای نروژ یا دیگر افراد ضد اسلام گرای این کشور بدون آنکه به تقبیح کشتار دسته جمعی شهروندان خود توسط آندرس برویک بپردازند سعی دارند از فرصت به دست آمده در راستای بیان عقاید نژاد پرستانه خود استفاده کنند.

اصلی ترین نگرانی افراطیون غربی در این خصوص به رشد و نفوذ اسلام در اروپا باز می گردد. تا کنون کشورهای غربی اقدامات زیادی در راستای خشونت گرا جلوه دادن دین اسلام و مقابله با مسلمانان صورت داده اند اما این اقدامات وقیحانه نتوانسته است ذره ای از سرعت انتشار دین اسلام در غرب بکاهد.

بالعکس، هر وز شاهد پیوستن تعدادی از اروپاییان به دین اسلام و تعامل موثر مسلمانان با جامعه غرب هستیم.

همین مسئله سبب شده است تا خشم افراد ضد دین از رشد و نفوذ اسلام در غرب بیشتر شود.

تلاش برای عاقل جلوه دادن تروریست نروژی

افراطیون غربی در صددند تا با حمله به دین اسلام، اقدام تروریستی آندرس برویک را نوعی واکنش عقلانی و طبیعی نسبت به وجود مهاجرین و مسلمانان در غرب تلقی کنند. اما شواهد و مستندات زیادی وجود دارد که حرکت برویک عاقلانه نبوده است.

قهقهه زدن مستانه برویک هنگام ارتکاب جنایت (بنا بر اظهارات شاهدین در دادگاه) و استفاده وی از قرصهای انرژی زا قبل از ارتکاب جنایت و به رگبار بستن دهها نوجوان با اسلحه جملگی نشان دهنده وجود نوعی جنون و قصاوت از سوی این قاتل نروژی است.

از این رو تلاش افراطیون برای ایدئولوژیک قلمداد کردن حرکت یک قاتل که در خصوص سلامت روانی وی تردید وجود دارد جای بسی سوال دارد.

افراطیون امیدوارند تا با استناد به عقلانی و ایدئولوژیک بودن حرکت تروریستی برویک از آن برای خود نوعی بهره برداری تبلیغی کنند و در عین حال شریک تروریست خود را از حضور در تیمارستان روانی نجات دهند.

در صورتی که جنون روانی برویک ثابت شود او ناچار خواهد بود تا آخر عمر در تیمارستانی روانی و تحت نظر کامل روانپزشکان زندگی کند.

قاتل نروژی حضور در تیمارستان را برای خود کابوسی بزرگ می داند و از هم دستان خود در جریان راستگرای افراطی خواسته است تا هر چه سریع تر وی را از بحران موجود نجان دهند!

به نظر می رسد شرکای برویک نیز تلاش وقیحانه ای را در راستای عمل به دستور جدید وی آغاز کرده اند .در هر حال آنچه مسلم است اینکه جامعه نروژ به صورتی یکپارچه اقدامات تروریستی سال گذشته آندرس برویک را محکوم کرده است. مسلمانان نروژی نیز به صورتی علنی از این اقدامات تروریستی اعلام تنفر کرده و خواستار مچازات قاتل نروژی هستند.

با این حال جریان راست افراطی در صدد دفاع از جنایات برویک و احیای جسد نئونازیسیم در اروپای امروز است.

تهدیدی امنیتی به نام راستگرایان افراطی اروپا

راستگرایان افراطی و سایر گروههای افراطی و ضد اسلامی در اروپا برای این مجموعه تهدیداتی امنیتی محسوب می شوند و مقابله با این تهدیدات امنیتی باید به گونه ای کامل و همه جانبه صورت گیرد.

هم اکنون گروههای افراطی به صورتی صریح از محکوم کردن جنایات آندرس برویک اجتناب می کنند .همین مسئله نشان دهنده منفوریت گروه راست افراطی است.

به راستی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اروپا چگونه می توانند تهدیدی مانند وجود گروههای راست افراطی، نئونازیها و دیگر حامیان جنایت برویک را در درون خاک خود نادیده انگارند.

چنانچه برخی مقامات امنیتی اروپا نیز تاکید کرده اند باید نسبت به وجود گروههای افراطی غربی به عنوان یک تهدید امنیتی کامل نگریست و مانع از ادامه مانور آنها در فضای سیاسی و اجتماعی اروپا شد.

جنایت اخیر آندرس برویک و موضع گیری های صورت گرفته توسط گروههای افراطی به خوبی نشان می دهد که تهدید واقعی برای امنیت اروپا چه گروه‌هایی هستند.

مقامات غربی قبل از وقوع جنایات ۲۲ جولای سال گذشته در اسلو و اوت اویا سعی داشتند از گروه القاعده به عنوان تنها تهدید امنیتی برای اروپا نام ببرند اما هم اکنون تهدید افراط گرایان غربی به مراتب از تهدید القاعده پررنگ تر و البته مقابله با آن نیز دشوار تر است.

برخی گروههای افراطی و تروریستی غربی در جوامع خود پایگاهها و امکاناتی به دست آورده و به بهانه وجود آزادی بیان در غرب به صورتی صریح از اعمال ترور و خشونت علیه مسلمانان و مهاجرین دفاع می کنند.

در چنین شرایطی افراطیون اروپایی چیزی جز یک تهدید امنیتی برای اروپا و کل نظام بین الملل نیستند و باید در راستای مهار آنها اقدامات لازم را صورت داد.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.