خشم یک روزنامه چاپ باکو از خبر شبکه سحر در مورد نماد شیطان پرستی در باکو

سه شنبه ۱۶ خرداد – ۰۴:۳۱:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- روشنگری بهنگام و صریح شبکه جهانی سحر درخصوص جدیدترین اقدام دین زدایانه در جمهوری آذربایجان در پرده برداری از یک نماد شیطان پرستی در باکو، با خشم و ناخرسندی “یئنی مساوات” روزنامه چاپ باکو روبرو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این روزنامه در شماره روز گذشته خود (جمعه اول ژوئن) تلاش کرد با ذکر مصادیقی از استفاده از این نماد فراماسونری و شیطان پرستانه در جاهایی از جهان، به توجیه اقدام دولت باکو در برافراشتن این نماد آشکار شیطان پرستان در پایتخت دومین کشور شیعه جهان بپردازد.
یئنی مساوات در برخوردی فرافکنانه و بدون اشاره به نحوه پرداختن به مسایل ایران در رسانه های این کشور، لحن رسانه های ایرانی در برخورد با این اقدام دولت آذربایجان را “بسیار تند، صریح و غیر اخلاقی” خوانده، نقش اطلاع رسانی شبکه سحر را با تعبیر “جنگ رسانه ای” عنوان کرده و این شبکه را در آنچه این روزنامه “جنگ رسانه ای” توصیف نموده، “پیشتازانه” ارزیابی کرده است.
این روزنامه در بخشی از مطلب خود آورده است: شبکه سحر در روز ۲۸ می یعنی روز جمهوری در آذربایجان گزارشی منتشر کرد که خیلی تند و توهین آمیز بود. در گزارش شبکه سحر آمده بود : “به محض اتمام مسابقه یوروویژن رئیس جمهور الهام علی اف در یکی از میادین مرکزی باکو از مجسمه سمبول شیطان (ابلیسک) پرده برداری کرد. در حالی که در سال های اخیر دولت آذربایجان به برگزاری مراسم دینی مسلمانان اجازه نداده و مساجد را تخریب کرده است.”، اما در عین حال یئنی مساوات اشاره ای به اینکه وجه توهین آمیز بودن این گزارش در چه بوده، نکرده است.
در بخش دیگری از گزارش یئنی مساوات ناخشنودی باکو از روندی که به دلیل اطلاع رسانی شبکه سحر و واکنش شایسته مراجع و علمای دینی در رابطه با رژه همجنس بازان در باکو همزمان با یوروویژن، به لغو این حرکت ضد اسلامی و انسانی منجر شد، نمود یافته است
این روزنامه چاپ باکو نوشته است: شبکه سحر ماه ها است که اطلاعات تخریبی منتشر می کند و از بیکاری، گرسنگی و فقر سخن می گوید . گزارش هایی منتشر می کند که در آستانه مسابقات ترانه یوروویژن دولت باکو علی رغم مخالفت مردم دیندارش، به تدارک رژه همجنس بازان مشغول بود . این گزارش ها تمامی ندارند.
تحرکات جدید در جمهوری آذربایجان بر علیه شبکه سحر در حالی صورت می گیرد که چند روز پیش یک نماینده مجلس جمهوری آذربایجان نیز از غرب خواست بخشی از بودجه ایران ستیزی خود را برای تأسیس شبکه ای مشابه” سحر” ایران و با نام ” سحر” در جمهوری آذربایجان؛ هزینه کند
زاهد عروج ، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان و معاون حزب آناوطن ، از احزاب اقماری حزب حاکم آذربایجان نوین ضمن اظهار نارضایتی از فتاوی علمای دینی در خصوص مسایل مذهبی و احکام شرعی مورد هجمه در جمهوری آذربایجان و انعکاس این فتاوی از شبکه جهانی سحر ، پیشنهاد کرد که  باکو  یک شبکه “سحر”  دیگر  برای مقابله با ایران راه اندازی کند!
پس از آن که رژه همجنس بازان در جریان برگزاری یوروویژن ۲۰۱۲ در باکو، با روشنگری مراجع تقلید و علمای اسلام همچنین فشار و خواست افکار عمومی مردم مسلمان این کشور لغو و پیروزی  ای بزرگ برای اسلامگرایان در جمهوری آذربایجان به ثبت رسید، زاهد عروج در گفتگو با یک شبکه ماهواره ای ضدایرانی که از آمریکا پخش می شود، بدون اشاره به موج گسترده اهانت علیه مراجع تقلید، مقامات ایرانی و … در این کشور در ادعاهایی واهی علیه ایران گفت:” سیاست سنتی ما دیگر منافع جمهوری آذربایجان را تامین نمی کند. تهدیدات و فتاوی و اهانت های ایران علیه آذربایجان افزایش یافته است.”
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود:” صبر داشتن در مقابل این سیاست ایران به معنای تحلیل بردن منافع آذربایجان است. آذربایجان باید به سیاست ها و برنامه های غرب علیه ایران بپیوندد. باید روابط با ناتو  تقویت شود. در این خصوص اگر قطعنامه احتمالی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به رای گذاشته شود، آذربایجان باید در کنار غرب قرار بگیرد. در مقابل افزایش فشارهای ایران بر آذربایجان به کمک ترکیه نیاز داریم. آذربایجان کشور کلیدی در منطقه است و من باور دارم که ترکیه هر کمک لازم را در اختیار آذربایجان قرار خواهد داد.”
زاهد عروج افزوده است:” ما خودمان هم باید  گام های متناسب در مقابل سیاست ایران برداریم. اگر آنها  شبکه سحر دارند که علیه آذربایجان فعالیت می کند، ما هم باید  شبکه سحر دیگری دایر کنیم که سیاست ایران و مساله آذربایجان جنوبی را  بیان کند. باید توجه به عامل جنوب را افزایش دهیم. همه ساله غرب در فضای تبلیغاتی خود علیه ایران مقادیر زیادی پول هزینه می کند. آذربایجان باید به یکی از مراکز این هزینه ها  تبدیل شود. باید در فعالیت این شبکه ها علیه ایران ما نیز نقش داشته باشیم.”
ناخرسندی محافل ضد ایران در جمهوری آذربایجان از روشنگری شبکه سحر در خصوص جریانات اسلام ستیز در این کشور، پس از ماجراهای ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه و دیگر تحرکات ضد دینی در جمهوری آذربایجان تشدید شده است

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۵۱۶۳۱۴۳۵۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.