خشونت در غرب یک رویه شده است/ کنوانسیون رفع تبعیض پوششی برای ظلم بیشتر به جهان است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه خشونت در غرب یک رویه شده است، گفت: کنوانسیون رفع تبعیض از زنان پوششی برای ظلم بیشتر به زنان جهان است،

“فاطمه آلیا” در گفتگو با خبرنگار احزاب ممتاز نیوز، با اشاره به روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اظهار داشت: این روز حاصل عملکرد دنیای غرب در پایمال کردن حقوق زنان از سال ۱۹۵۰ تاکنون بوده است، در این رابطه غرب به صورت مستمر و بی‌وقفه یک سلسله کنوانسیون و جنبش‌هایی را تنظیم کرد که مفاد آن تبعیض علیه زنان و خشونت علیه آنان بود.

وی با بیان اینکه مصوبات کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان روز به روز ظلم در حق این قشر را بیشتر کرده است، اضافه کرد: گزارش‌های حقوق بشر کشورهای غربی همچون آلمان، انگلیس و فرانسه و کشورهایی که ادعای بسیاری در حمایت از حقوق زنان دارند با آنچه که ادعا می کنند مغایر است.

آلیا تصریح کرد: امروزه در محیط کاری کشورهای پر مدعای رعایت حقوق بشر، همچون فرانسه و آلمان می‌بینیم که به طور متوسط در هر دو دقیقه به یک زن تعرض می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مفهوم خشونت در ایران با سایر کشورهای شرقی و غرب تفاوت عمده‌ای دارد، ادامه داد: مفهوم خشونت در کشورمان برمبنای حقوقی تعریف دیگری با غرب دارد، غرب خشونت علیه زنان کشورهای اسلامی را جزو مصادیق تبعیض علیه زنان می‌داند و این در حالی است که پیامبر اسلام می‌فرمایند مردی که نسبت به همسر خود خوش رفتاری نکند از من نیست.
 
آلیا با تاکید بر اینکه غرب پیشنهاد‌های داخل نهاد خانواده اسلام را خشونت ارزیابی کرده و در بعضی کمپین‌ها آن را به دیگران القا می‌کند. تصریح کرد: آن‌ها به بعضی خشونت‌ها همچون خشونت جسمی، جنسی در مواردی که خود زنان به هر سببی به آن راضی شوند، نقدی نداشته اما در کتاب‌ها و جزوات خود آموزش کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان را مطرح می‌کنند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه خشونت در غرب یک رویه شده است، بیان داشت: قوانین اسلامی از زنان حمایت کرده و هرگونه تبعیض علیه آنان را در دادگاه‌های صالحه رسیدگی می‌کنند، اما کشورهای غربی ظلم‌هایی در حق زنان خود را خشونت تلقی نکرده و رفتارهای جنسی خارج از چارچوب خانواده را مطرح می‌کنند.
 
آلیا با بیان اینکه در مجلس ششم الحاق به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان مطرح بود و به تصویب مجلس هم رسید، گفت: این طرح با مخالفت جدی شورای نگهبان مواجه شد و سبب آن وجود بیش از ۹۰ مورد مغایرت و شرع اسلام با قانون اساسی بود.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: با وجود اصرار مجلس ششم مبنی بر تصویب این طرح، مجلس هفتم با راهکار اندیشیده شده و همکاری مجلس با شورای فرهنگی اجتماعی، قانونی تحت عنوان حقوق و مسئولیت زنان در عرصه داخلی و بین‌المللی به صورت مفصل در ۱۴۴ بند به تصویب رسید.
 
آلیا در توضیح این قانون اضافه کرد: حقوق و مسئولیت‌های زنان در این قانون تعریف شده و در ماده آخر این قانون پیوستن به هر کنوانسیون جهانی در صورت مغایرت با اصل قانون ممنوع اعلام شده است.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه کنوانسیون رفع تبعیض از زنان پوششی برای ظلم بیشتر به زنان جهان است، تصریح کرد: هرسال دوبار اتحادیه بین‌المجالس جهانی نشستی برگزار کرده و اکثریت نمایندگان مجالس کشورها در این نشست شرکت می‌کنند، در روز آخر این نشست جلسه‌ای مختص کشورهای عضو کنوانسیون برقرار می‌شود که اکثر بانوان شرکت‌کننده در آن وضعیتی اسف‌بار و ناراضی کننده دارند.
 
وی با بیان اینکه در مجالس هند و فیلیپین بنده و تعدادی از نمایندگان خانم مجلس شرکت داشتیم، تاکید کرد: گزارش کشورها دربارهٔ رفع تبعیض علیه زنان ناامیدکننده بود اما دو سال است مجموعه‌ای برای مقابله با خشونت علیه زنان ترتیب داده شده که قرار است اعضای این مجموعه مردان باشند.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: اگر در کشورما موردی از خشونت علیه زنان دیده شود پرچمداری حقوق زنان “مقام معظم رهبری” می باشند، اگر ظلمی در حق زنان ما صورت بگیرد قوانین، دادگاه های صالحه، همچنین نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی حامی زنان خواهند بود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.