خشکسالی و کاهش حجم آب رودخانه می سی سی پی آمریکا

محیط زیست > آب– ممتازنیوز:
خشکسالی و کاهش حجم آب رودخانه می سی سی پی آمریکا روزانه سیصد میلیون دلار به اقتصاد این کشور زیان وارد خواهد کرد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی سی بی ان نیوز اعلام کرد خشکسالی شدید در مناطق اطراف رودخانه می سی سی پی باعث شده که حجم آب تا حدود نصف کاهش یابد.

کاهش سطح آب این رودخانه علاوه بر آن که ضرر مالی سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند به افزایش شدید قیمت مواد غذایی در این کشور منجر خواهد شد.

شارلین ایزرائیل خبرنگار شبکه تلویزیونی سی بی ان نیوز هم در گزارشی در این خصوص گفت رودخانه می سی سی پی مسیر تجاری عمده آمریکا محسوب می شود. سالانه بیش از پنج هزار تن غلات، مواد معدنی و کالاهای مختلف از طریق این رودخانه به مناطق دیگر آمریکا منتقل می شود. اما خشکسالی شدید سال دو هزار و دوازده باعث شده که حجم آب این رودخانه به شدت کاهش یابد و در برخی مناطق حجم آب آن به نصف کاهش یافته است.

کارشناسان و سازمان های مسئول در آمریکا تلاش می کنند با حفظ آب رودخانه می سی سی پی در عمق ۹ پایی مسیر آن را برای رفت و آمدها کشتی های باری باز نگه دارند. میزان آب رودخانه می سی سی پی از اواخر دهه هشتاد تاکنون هرگز تا این حد پایین نیامده بود. کاهش عمق این رودخانه باعث شده است نود و هفت کشتی باری در مسیر آن به گل بنشینند.

خبرنگار سی بی ان نیوز گفت در صورتی که مسیر آبی رودخانه می سی سی پی بسته شود اقتصاد آمریکا روزانه سیصد میلیون دلار ضرر خواهد کرد و قیمت مواد غذایی به شدت افزایش خواهد یافت. قیمت محصولاتی مانند ذرت و سویا در بازارهای آمریکا پیش از این به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.