“خصوصی سازی” ۱۰ نیروگاه در حال ارزیابی برای باز پس گیری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

برخی از نیروگاه‌هایی که بابت رد دیون واگذار شده‌اند در حال ارزیابی برای بازپس گیری می باشند و در حال حاضر تعداد این نیروگاهها۱۰ عدد است.

علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بازپس گیری نیروگاه‌های واگذار شده به بخش نیمه دولتی گفت: از حدود ۲۲ نیروگاهای که تاکنون خصوصی سازی شده تعدادی بابت رد دیون و تعداد دیگر به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است.

وی ادامه داد: بعضی از نیروگاه‌هایی که بابت رد دیون واگذار شده‌اند در حال ارزیابی برای بازپس گیری می باشند و در حال حاضر تعداد نیروگاههای در حال ارزیابی۱۰ نیروگاه است.

دائمی افزود: براساس بند ۱۱۸ قانون دولت می‌تواند بعضی از دارایی‌هایش را از یک وزارت خانه به وزارتخانه دیگرمنتقل کند ولی باید شفاف سازی قیمت‌ها نیز در این امر صورت می‌گیرد که متأسفانه در بعضی واگذاری نیروگاه‌ها این اصل رعایت نشده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه در بعضی از نیروگاه‌ها که فرآیند خصوصی سازی را به طور کامل طی نکرده‌اند در قیمت گذاریشان قیمت گذاری خواهد شد، تصریح کرد: در صورت عدم قیمت گذاری شفاف در نیروگاه‌های واگذار شده است.

دائمی در پایان خاطزنشان کرد: در بحث واگذاری‌ها باید اهلیت در نظرگرفته شود چرا که انتقال یک نیروگاه از یک بخش تخصصی به یک بخش غیرمتخصص عدم بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.