خصوصی‌سازی ریلی در ایران شتاب‌زده بود/ فاصله چندانی با استانداردهای جهانی نداریم

نوشته شده در تاریخ ۰۴/آذر/ – ۱۲:۵۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در پاسخ به :

خبرگزاری : مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان ایkکه خصوصی‌سازی حمل‌‌ونقل ریلی در ایران شتاب‌زده انجام شد، گفت: متاسفانه ساختار و فرآیندهای لازم برای این اقدام پیش‌بینی‌ نشده بود.

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه در دنیا خصوصی‌سازی ریلی مشابه ایران کم بوده و حتی در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و آمریکا بخش‌های مسافری همچنان دولتی هستند، افزود: در این کشورها بخش‌های باری راه‌آهن خصوصی شده، اما کم‌تر می‌توان خصوصی‌سازی در بخش‌های مسافری را شاهد بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر اینکه باید شرکت‌ها در این حوزه تجمیع شوند، ادامه داد: خصوصی‌سازی در راه‌آهن راهی است که وارد آن شده‌ایم و برگشت به عقبی نیز در آن وجود ندارد، بنابراین این روند را ادامه خواهیم داد، اما فرآیندها را اصلاح و مشکلات را برطرف می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ناوگان حمل‌ونقل ریلی ایران چه میزان با استاندارهای جهانی فاصله دارد، ادامه داد: خوشبختانه فاصله چندانی با استانداردهای جهانی در حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور وجود ندارد و قطارهایی که در ناوگان کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، همان قطارهایی است که در اروپا نیز استفاده می‌شوند.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: البته قطارهایی با کیفیت بالاتر نیز وجود دارند، اما این بدین معنی نیست که قطارهای مورد استفاده در ناوگان ریلی کشور از استاندارهای لازم برخوردار نیستند.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.