خطرات انجام این “ورزش” در “سالمندی” که هرگز نمی‌دانستید

اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشمندان انجام ورزش افراطی را در دوران سالمندی نه تنها مفید نمی‌دانند بلکه آن را عاملی برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌های خطرناک و یا صعب العلاج معرفی کرده‌اند.

 به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز،پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که راه رفتن می‌تواند سبب کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی به ویژه در اشخاص بالای ۶۵ سال شود. 

گفتنی است، اشخاص سالمندی که در روز حداقل به مدت یک ساعت راه پیمایی انجام می‌دهند تا یک سوم با کاهش خطر بروز سکته مغزی در آینده مواجه خواهند شد. 

 بررسی‌ها نشان می‌دهد، در عین حال پزشکان پیشنهاد می‌کنند که سالمندان خود را در وضعیت دشوار قرار ندهند زیرا پیاده روی شدید و یا ورزش بسیار شدید نیز می‌تواند سبب ایجاد بیماری و شرایط ناخواسته جسمانی از جمله مشکل مفاصل و تنفسی در آن‌ها شود. 

دانشمندان همچنین دریافته‌اند که تنها راه پیمایی ساده و نه حتی دویدن نیز می‌تواند اثرات مفید فراوانی بر سلامت اشخاص سالمند بگذارد. 

 پژوهشگران این نتایج را با تحقیق بر روی حدود ۳ هزار و ۴۳۵ فرد بزرگسال در رده سنی ۶۰ الی ۸۰ سال به دست آورده‌اند و میزان مسیر راه پیمایی آن‌ها در هر روز و سرعت معمول آن‌ها را اندازه گیری نموده‌اند. 

پژوهشگران در صدد می باشند که پیاده روی منظم را به عنوان بخش مهمی از استراتژی‌های پیشگیرانه در زمینه سکته مغزی به ویژه در اشخاص مسن اعلام نمایند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.