خطرات حمله به ایران

جام جم آنلاین: به ‌تازگی گزارش محرمانه‌ای از سوی وزارت دفاع فرانسه منتشر شد که در آن خطرهای مشارکت این کشور در هرگونه حمله نظامی و جنگ علیه ایران را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش ممتازنیوز، منابع ارشد فرانسوی بر این باورند که: حضور نظامی فرانسه در خلیج فارس موجب می‌شود که احتمال مشارکت این کشور در هرگونه حمله نظامی به ایران افزایش یابد، در حالی‌که این مشارکت خطرات بسیاری را برای پاریس به همراه خواهد داشت که ساده‌ترین و اولیه‌ترین آنها حمله نظامی ایران به این پایگاه نظامی دریایی و بمباران آن است، نکته‌ای که استراتژیست‌های وزارت دفاع فرانسه هیچ‌گاه به آن اشاره نکرده‌اند و تنها از عملیات سری تروریستی تهران در خاک فرانسه و احتمال وقوع چنین عملیات‌هایی سخن می‌گویند.

سناریوی گزارش کمیسیون امور راهبردی وزارت دفاع فرانسه به اینجا و این پیش‌بینی‌ها ختم نمی‌شود، بلکه در ادامه ابراز نگرانی می‌کند که حمله نظامی به ایران ممکن است بسته شدن تنگه هرمز را به دنبال داشته باشد که ۳۵ درصد نفت جهان از آن عبور می‌کند و این بالطبع بر قیمت نفت و افزایش آن تأثیر مستقیم خواهد گذاشت و حداقل باید در انتظار دو برابر شدن قیمت نفت باشیم.‌

ذوق‌زدگی ضدانقلاب

روز گذشته شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران تمام و چهره های منتخب مشخص شدند. جاماندن برخی از نمایندگان مطرح مجلس هشتم از ورود به مجلس بعدی، از نکات مهم انتخابات روز جمعه بود که البته با ذوق‌زدگی برخی رسانه های ضدانقلاب را به همراه داشت.

سایت ضدانقلابی دیگربان در این باره نوشت: حسین فدایی و پرویز سروری٬ دو نماینده‌ای که در مقابل اعتراضات (فتنه سال ۸۸) قرار داشتند٬ از ورود به مجلس نهم بازماندند.

در ادامه این گزارش از فدایی به عنوان “سخنگوی غیررسمی سیاست‌های استراتژیک نظام جمهوری اسلامی” نام برده شده است.

سایت مذکور همچنین با اشاره به نقش فعال پرویز سروری در مقابله با فتنه ۸۸ نوشته است: پرویز سروری دیگر نماینده مجلس و از سرداران سابق سپاه پاسداران نیز در این دوره از انتخابات به سرنوشت حسین فدایی دچار شده است.

ذوق زدگی ضدانقلاب از عدم موفقیت فدایی و سروری در انتخابات روز جمعه موضوعی طبیعی و واکنشی به نقش اثرگذار این دو نماینده مطرح مجلس در مقابله به فتنه آمریکایی-صهیونیستی ۸۸ تلقی می شود .

 افزایش نفرت از آمریکا

یک روزنامه اتریشی در مطلبی زندان گوانتانامو را نه تنها لکه ننگ بلکه یک شکست حقوقی برای آمریکا ارزیابی کرده و افزایش نفرت ازواشنگتن را نتیجه به اصطلاح پروژه مبارزه با تروریسم این کشور ارزیابی کرد.

روزنامه اتریشی “استاندارد” در مطلبی نوشت : حدود ۱۰ سال و هشت ماه از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک می گذرد که مساوی است با حدود ۴۰۰۰ روز که در آنها هیچ عدالت و انصافی رعایت نشده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت : آمریکا هنوز در این روزها به خودش نیامده است و در به اصطلاح مبارزات خود با تروریستها، آن دولت مشروعه ای را که وعده داده بود ایجاد نکرده است.

مدارکی که علیه زندانیان گوانتانامو به دست می آید به واسطه شکنجه حاصل می شود. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اخیرا خود اعتراف کرده است که خالد شیخ محمد طراح حمله ۱۱ سپتامبر به ساختمان تجارت جهانی آمریکا را با استفاده از تکنیک غرق مصنوعی ۱۸۳ بار شکنجه کرده است.

توهین خبرنگار آلمانی به رئیس جمهور

“کلاوس کلبر”، یکی از مسئولان خبری شبکه‌ی دوم تلویزیون آلمان که چندی پیش با محمود احمدی نژاد مصاحبه‌ای انجام داد،در اظهار نظر توهین آمیز نسبت به رئیس جمهور کشورمان، او را فردی خواند که «تصوری خاص از نظم جهان دارد و گاهی دچار روان‌پریشی می‌شود.»

پس از پخش این گفت‌وگو، اغلب محافل سیاسی و رسانه‌ای آلمان از شیوه‌ی مصاحبه‌ی کلاوس کلبر انتقاد کردند. در پی انتشار این مقالات، یک مجله‌ی تلویزیونی پرخواننده‌ی آلمانی به نام “هور تسو” با این خبرنگار به گفت‌وگو نشسته و نظر او را در باره‌ی خطر جنگ اتمی در خاورمیانه و مصاحبه‌ی اختصاصی‌اش با محمود احمدی‌ نژاد پرسیده است.

خبرنگار “هور تسو” سپس درباره‌ مصاحبه‌ی اختصاصی کلاوس کلبر با محمود احمدی نژاد و انتقادهایی که پس از پخش آن در محافل و رسانه‌های آلمان در گرفت، می‌پرسد.

 کلبر ضمن شرح انتظارات بینندگان «که اغلب در این‌گونه گفت‌وگوهای نادر خواستار دیدن مصاحبه‌ای جدلی هستند»، می‌گوید: «البته باید در مصاحبه با چنین فردی، نظرات موافق و مخالف روشن شود. ولی نخستین وظیفه این است که دیدگاه‌ها و باورهای مصاحبه‌شونده مشخص ارزیابی شود تا بتوان نتیجه گرفت که آیا امکان دارد در این شرایط بحرانی یک میلی‌متر در جهت یافتن راهکاری سیاسی برای حل مسئله پیش‌ رفت یا نه.»


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.