خطرات داشتن دوستان چاق!

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است ، نشان می دهد که داشتن دوستان چاق خطر افزایش وزن را در انسان بالا می برد.

ایرنا: به گزارش روزنامه دیلی میل، براساس نتایج این مطالعه که در مجله New England Journal of Medicine منتشر شده است ، زمانی که یک شخص چاق می شود دوستان وی نیز اضافه وزن پیدا می کنند.

‘جیمز فاولر’ یکی از محققان این مطالعه و استادیار علوم سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا گفت: در این مطالعه متوجه شدیم تاثیر دوستانی که صدها مایل دورتر از هم زندگی می کنند در افزایش وزن به اندازه دوستانی است که در نزدیکی هم هستند.این موضوع می تواند به دلیل این حقیقت باشد که دوستان به طور ناخودآگاه نظرات مشترکی در مورد غذا دارند .

در این تحقیق بیش از ۱۲ هزار نفر بیش از سه دهه مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند که افرادی که یک دوست چاق دارند به احتمال ۵۷ درصد اضافه وزن پیدا می کنند.

براین اساس اعضای خانواده در مقایسه با دوستان، تاثیر کمتری در کسب و یا از دست دادن وزن دارند.

با این حال به گفته محققان، تاثیر افزایش وزن از طریق دوستان، ربطی به این که دوست انسان در نزدیکی وی و یا صدها مایل دورتر از وی زندگی کند، ندارد.

محققان با اشاره به این که دوستان صمیمی بیشترین تاثیر را در افزایش یا کاهش وزن دارند، افزودند: زمانی که یک دوست چاق می شود احتمال چاق شدن دیگری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد که البته این تاثیر در کاهش وزن نیز مشاهده می شود.

آنها خاطرنشان کردند: از آنجایی که بیشتر افراد در حال کسب اضافه وزن و نه از دست دادن آن هستند در طول ۳۲ سالی که این مطالعه انجام شد شاهد فراگیری چاقی بودیم.

دکتر ‘نیکولاس کریستاکیس’ فیزیکدان و استاد پزشکی اجتماعی در دانشکده پزشکی هاروارد که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: در توضیح این مطلب باید گفت دوستان درچاقی یکدیگر تاثیر دارند. زمانی که یک دوست صمیمی چاق می شود چاقی دیگر بد به نظر نمی رسد.

به گفته وی، انسان با نگاه کردن به افراد اطرافش نظرش در مورد یک اندام مورد قبول تغییر می کند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.