خطرات مادری کردن برای همسر!!

گردآوری شده توسط مجله خانواده ممتاز نیوز

این باورهای غلط که احتمالا ناخودآگاه هم می باشند سبب شود که زن ها با شوهرانشان مانند پسربچه ها رفتار کنند که برای زندگی مشترک خطرناک است.

هنگامی که خانم ها ازدواج می کنند به تبعیت از دیگران همین روش را دنبال می کنند اما اگر این باورهای غلط که احتمالا ناخودآگاه هم می باشند سبب شود که زن ها با شوهرانشان مانند پسربچه ها رفتار کنند به دلایلی که در ادامه ذکر می گردد برای زندگی مشترک خطرناک است.

_ مادری کردن و با مردها مانند پسربچه های کوچک رفتار کردن استقلالشان را زیر سوال می برد.
_ احتمالا بعضی مردها از این که همسرشان در حقشان مادری کنند خوشحال هم می شوند به خصوص مردهایی که در کودکیشان محبت مادری ندیده اند.
_ به همین سبب روز به روز بیشتر به همسرشان وابسته می شوند و انجام کارها را بر عهده او می گذارند و تا آن جا متوقع می شوند که انتظار دارند همسرشان همه کارها را انجام دهد.
_ زمانی که اقتدار مردان بر اثر مادری کردن بیش از اندازه زنان از بین برود، جذابیتشان را برای همسرشان از دست می دهند. زیرا زنان دوست دارند مرد زندگیشان مقتدر و توانا باشد و از پسربچه هایی که مجبورند مدام دنبالشان باشند خسته و کلافه می شوند در نتیجه همین عامل سبب سردی روابط می گردد. در واقع آنچه سبب بروز مشکل می گردد رفتار شماست نه بی توجه بودن شوهرتان به کارهایش.
_ با مادری کردن، مردها وابسته می شوند و اعتماد به نفسشان پایین می آید وقتی اعتماد به نفسشان پایین بیاید کمتر می توانند خودشان را دوست بدارند چطور می توانیم از کسی که خودش را دوست ندارد انتظار عشق داشته باشیم؟!!

اگر برای همسرتان مادری می کنید…
اگر برای همسرتان مادری می کنید به راه حل هایی که در ادامه بیان می گردد توجه کنید:
_ به او اعتماد کنید و مانند یک شخص توانا و قابل اعتماد با او رفتار کنید و اگر با این حال همسرتان اشتباهاتی را مرتکب شد به طور مثال باز هم قرارهایش را فراموش کرد یا به خاطر گم کردن کلیدهایش دیر به مهمانی رسیدید نگران نباشید زیرا تا همسر شما بخواهد به تنها انجام دادن کارهایش عادت کند زمان می برد.
_ به رفتارهای خودتان دقت کنید و ببینید کدام یک از رفتارهایتان مادری کردن محسوب می گردد سپس سعی کنید از انجام آن ها اجتناب کنید.
البته به یاد داشته باشید که مادری کردن به معنای این است که طوری با همسرتان رفتار کنید که انگار او مانند بچه های کوچک از پس کارهایش برنمی آید، مادری نکردن برای شوهر، به این معنا نیست که به او محبت نکنید یا در انجام کارهایش از کوچک ترین کمکی اجتناب کنید بلکه راه درست و منطقی این است که با او مانند یک فرد لایق و توانا رفتار کنید، در عین این که همیشه به او محبت و عشق می ورزید، طوری رفتار کنید که هم خودتان و هم همسرتان احساس کنید که او تکیه گاه مطمئنی برای شماست.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.