خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا / عکس

فرودگاه Courcherel

کارشناسان براساس وضعیت آب و هوایی منطقه و همین‌طور شرایط ساخت باند فرودگاه‌ها در دنیا خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا را معرفی کرده اند که پرواز از طریق آنها می‌تواند خطرناک باشد.

گفتنی است، از جمله این فرودگاه‌ها، فرودگاه Qamdo Bamda در کشور تبت است که به دلیل ارتفاع تبت از سطح زمین و همینطور بروز بیماری ارتفاع بین مسافران و حتی پرسنل پروازی می‌تواند یک فرودگاه خطرناک برای سفر باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، فرودگاه Juancho E. Yrausquin در دریای کارائیب یکی دیگر از فرودگاه‌های خطرناک در دنیا است  زیرا بدنه باند در صخره‌های سنگی تراشیده شده و احتمال سقوط هواپیما در آن وجود دارد.

فرودگاه Juancho E. Yrausquin

فرودگاه Gustaf در جزیره کارائیب اداره شونده توسط کشور فرانسه یکی دیگر از فرودگاه‌های خطرناک در دنیا است زیرا ارتفاع باند این فرودگاه بسیار کوتاه و خود باند پرواز یک تپه ساخته شده است.

فرودگاه Gustaf

فرودگاه Ice Runway در قطب جنوب یکی دیگر از فرودگاه‌های خطرناک در دنیا است زیرا احتمال شکستن باند یخی فرودگاه و سقوط هواپیماها در اقیانوس وجود دارد.

فرودگاه Ice Runway

فرودگاه courchevel در کشور فرانسه به دلیل ساخته شدن در ارتفاقات رشته کوه آلپ و وجود مه و توفا‌ن‌های فراوان در فضای فرودگاه یکی از فرودگاه‌های خطرناک دنیا است.

فرودگاه courchevel airport

فرودگاه Barra International نیز که در غرب اسکاتلند واقع شده از ساحل دریا به عنوان باند پرواز استفاده کرده و احتمال آسیب هواپیما در اثر جزر ومد وجود دارد.

فرودگاه Barra International

آخرین فرودگاه خطرناک در دنیا فرودگاهی در کشور نپال به نام Tenzing Hillary است که به دلیل واقع شدن در ارتفاعات بالا و وجود مه می‌تواند خطری جدی برای سلامت مسافران و پرسنل پروازی ایجاد کند.

Tenzing Hillary

The post خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا / عکس appeared first on .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.