خطر بازسازی القاعده در سواحل مدیترانه خطرناک تر از سلاح هسته ای است

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر ویژه رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی روز سه شنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: استکبار جهانی با حمایت از القاعده در سوریه، به دنبال ایجاد منطقه ای امن بجای مصر انقلابی در کنار رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی که پیش از این القاعده و طالبان را ایجاد و ضربات سنگینی را نیز از آنها دریافت کرده، امروز مدعی جنگ با القاعده در کشور اسلامی پاکستان است اما چشمش را بر همه عبرت های پیشین بسته و در حال بازآفرینی القاعده در سوریه و لبنان است.

رییس هیات امنای دانشگاه عالی دفاع ملی اظهارداشت: آمریکا مدعی کشتن رهبر القاعده و به دریا انداختن جسد آن است، اما امروز القاعده رهبری دارد که هویت آن برای آمریکا آشکار است و اداره تروریست ها و مزدوران در جنوب شرقی مدیترانه به دست این رهبر القاعده است.

سرلشکر فیروزآبادی اظهارداشت: از سوی دیگر با حمایت آمریکا کنفرانس به اصطلاح دوستان سوریه نیز که از حامیان بازسازی القاعده در سوریه و لبنان هستند نیز با سخنرانی وزیر امور خارجه این کشور برگزار شد.

وی با زیر سوال بردن استراتژی استکبار جهانی در برخورد با تروریستم گفت: استراتژیست های آمریکا باید به این تناقض آشکار پاسخ دهند که اگر در پاکستان با القاعده می جنگند، افغانستان را بخاطر القاعده اشغال کردند، پس چرا در پی ایجاد بازآفرینی القاعده در سواحل نزدیک اروپا هستند؟

سرلشکر فیروزآبادی گفت: تشکیل القاعده در جنوب شرقی مدیترانه یک خطر راهبردی است که در وهله نخست متوجه اروپا و در مرحله بعدی متوجه جهان اسلام است و باید سازمان ملل، شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل و سازمان حقوق بشر جهانی که مسوولیت جهانی دارند جلوی این فاجعه جدید جهانی را بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان ملل برای تداوم بقای اشغالگران، چشم خود را بر فاجعه اسف باری که با اعزام تروریست ها و مزدوران به رهبری القاعده در این منطقه شکل می گیرد، بسته اند.

سرلشکر فیروزآبادی توطئه جدید استکبار جهانی را خطری جدی برای اروپا، جهان اسلام و برای تمامی بشریت دانست و ادامه داد: با اطلاعات نظامی که داریم این را یک خطر، برای اروپا و جهان اسلام و در مرحله بعدی برای کل جهان می دانیم، چون القاعده در افغانستان و برای کل جهان مسئله آفریده و بنابر این برای سوریه و لبنان نیز فاجعه می آفریند.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با توجه به این که مکتب و منطق غیرعقلایی و غیردینی وهابیت، القاعده را سازمان می دهد، وهابی ها که شعب اسلامی را کافر می دانند و تجاوز به نوامیس و کشتار آنها را حلال می دانند قاعدتا از مسیحیت و یهودیت نخواهند گذشت.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان این که خطر بازسازی القاعده در سواحل جنوب شرقی مدیترانه در برابر اروپا خطری بزرگتر از سلاح اتمی است، ابراز امیدواری کرد که دنیا سریع تر به فکر خفه کردن این خطر در منطقه بیفتد و مانع سازمان یافتن و رشد آن شود که مطمئنا جلوگیری از آن در آینده کار سختی است.

سیام**۹۱۰۳** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۱۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.