خطر تلویزیون روشن برای کودکان

۹۱/۰۷/۱۴ – ۱۱:۴۳

شماره: ۰۷۱۳۰۰۰۴۷۸

نسخه چاپیارسال به دوستان

خطر تلویزیون روشن برای کودکان

خبرگزاری فارس: تصویر و صدای تلویزیون به عنوان پس زمینه زندگی، عوارض زیادی برای فرزند شما دارد.

خبرگزاری فارس: خطر تلویزیون روشن برای کودکان

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل ازممتازنیوز، بسیاری از ما حتی اگر مشغول تماشای برنامه خاصی نباشیم، تلویزیون را بر اثر عادت روشن گذاشته و صدا و تصویر آن، به پس زمینه فعالیت‌های ما تبدیل شده است.

معمولاً در هنگام غذا پختن، تمیز کردن منزل، غذا خوردن و گاهی حتی استراحت و خواب، صدای تلویزیون پس زمینه زندگی بسیاری از خانواده‌هاست.

تحقیقات نشان می‌دهد، کودکان خیلی بیش از آنچه می‌توان تصور کرد در معرض اثرات تلویزیون هستند، حتی وقتی مستقیماً مشغول تماشای آن نیستند.

آمارها نشان می‌دهد کودکان زیر ۸ سال، روزانه بیش از ۴ ساعت در معرض تلویزیون به عنوان پس زمینه هستند، یعنی مستقیماً آن را تماشا نکرده و به آن توجه نمی‌کنند؛ این میزان در کودکان ۸ ماه تا ۲ سال به ۶ ساعت نیز می‌رسد.

*صدای پس زمینه تلویزیون تمرکز را کاهش می‌دهد

بر اساس یافته‌ها، کودکان به سختی می‌توانند انواع صداهایی را که از تلویزیون می‌شنوند به صورت منظم تفکیک کنند؛ اینگونه صداها به عنوان ویژگی‌های اصلی تلویزیون به طور دائم توجه را جلب کرده و معمولاً با سؤال‌هایی چون “صدای چه بود؟” و “چه چیزی بود؟” در میان فعالیت‌های دیگر همراه است.

این صدا معمولاً حواس کودکان را در حین بازی پرت می‌کند؛‌ در حالیکه بازی، کار کودکان است؛ بازی مهارت‌های حل مسائل و برقراری ارتباط را به کودکان نشان می‌دهد؛ اما در هنگام روشن بودن تلویزیون، کودکان به خوبی و کامل درس خود را از بازی فرا نمی‌گیرند.

کودکانی که در معرض تلویزیون هستند به راحتی توجه خود را از اسباب بازی و وسایل خود به چیزهای دیگر معطوف می‌کنند و از این شاخه به آن شاخه می‌پرند، همچنین خیلی کمتر به گفته‌های والدین خود توجه می‌کنند.

انتهای پیام/


Fars News Agency

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.