خطر حمله قلبی عروقی می تواند در چهره آشکار شود

۰۱م آذر ،

یک مطالعه در دانمارک نشان می دهد بروز برخی نشانه های ظاهری پیری با خطر فزاینده سکته قلبی و بیماری های قلبی عروقی در ارتباط است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوفیگارو ، بر اساس تحقیقات دانشگاه کپنهاگ اشخاصی که سه مورد از نشانه های پیری همچون طاسی سر ،‌ ریزش موی جلوی سر ، رسوبات زرد و چرب روی پلک و چروکیدگی لاله گوش در آنها ظاهر شده سی و نه درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و پنجاه و هفت درصد بیشتر در معرض سکته قلبی قرار دارند.
این تحقیق که در آخرین کنگره بیماری های قلب و عروق در آمریکا ارائه شد به مدت سی و پنج سال روی ده هزار و هشتصد و هشتاد و پنج بیمار انجام شده است.
به گفته پروفسور آن هانسن مسئول تحقیق و استاد بیوشیمی دانشگاه کپنهاگ ، این علامت های آشکار پیری نشان دهنده سن فیزیولوژیک یا بیولوژیک بیمار اند و ارتباطی با سن رسمی بیمار ندارند.
به گفته محققان ، ‌هر چند توجه به استعداد ژنتیکی یا عوامل زیست محیطی وابسته به شیوه زندگی همچنان ناشناخته اند اما بررسی این علامت های آشکار  باید در معاینات پزشکی مورد توجه قرار گیرد.
به گفته یک عضو انجمن قلب آمریکا ، توجه به نشانه های پیری نمی تواند جایگزین اندازه گیری فشار خون ، قند یا کلسترول در بیماران با خطر زیاد شود. اما این مطالعه اهمیت معاینات پزشکی را در پیشگیری از خطر قلبی عروقی یادآوری می کند./ع


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.