خطر نابودی اتحادیه اروپا را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه “زوددویچه سایتونگ”، از سرمایه داران بزرگ آمریکایی و فعالان سیاسی در این کشور بر  یافتن یک راه حل اساسی برای بحران بدهی های منطقه یورو تاکید کرده و اظهار داشت آلمان باید از عهده مسئولیت خود در چنین شرایطی برآمده و نقش رهبری در بحران را بر عهده گیرد یا از ائتلاف ارز مشترک خارج شود.

وی که در جمع گروهی از اقتصاددانان در نیویورک سخن می گفت، اعلام کرد اگر آلمان از منطقه یورو خارج شود مسئله راحت تر حل می شود. در این صورت یورو ارزش خود را از دست داده و با  بهره های بدهی های دولتهای بدهکار این منطقه متناسب می شود.

“سوروس” در اوایل سپتامبر ایده خروج آلمان از منطقه یورو را مطرح کرده و بر این عقیده است اگر آلمان می خواهد در منطقه یورو باقی بماند باید نقش رهبری را بر عهده گیرد همان کاری که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم انجام داده است.

وی به منظور راه حلی برای بحران یورو ایده اوراق قرضه مشترک اروپایی را ترجیح داده و اظهار داشته است که اگر این راه حل درست از کار دربیاید بسیار کم هزینه است. اما اگر طرح نجات یورو شکست بخورد آلمان نیز در بحران سقوط خواهد کرد.

“سوروس” همچنین هشدار داد که این یک خطر واقعی است که یورو اتحادیه اروپا را نابود کند. بحران می تواند اتحادیه اروپا را گرفتار یک رکود دائم کند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.