خطر نزدیک‌شدن فرصت‌طلب‌ها به جلیلی

۰۸خردادماه،

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه نمره جلیلی از دیگر کاندیداها بیشتر است، گفت: بعضی از اقبال عمومی جلیلی قصد منفعت‌جویی دارند و در این مسیر احساس می‌شود با نزدیک‌شدن به وی قصد فرصت‌طلبی و یا تخریب وی را دارند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عباس سلیمی‌نمین صبح امروز در جمع اعضای ستاد مرکزی جلیلی در محل دفتر این ستاد اظهار کرد: باید زمینه تحقق خلق حماسه سیاسی را در فضای انتخابات فراهم کنیم.

وی افزود: شناخت دقیق کاندیداها و رای آگاهانه در فضایی آرام و پرشور به خلق حماسه سیاسی منجر می‌شود.

سلیمی نمین با بیان اینکه اولین حسن انتخابات فعلی این است که در فضایی آرام به کار خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات کشور همواره مورد توجه طیف مخالفان نظام برای زیر سوال‌بردن کلیت امام و نظام بوده، فضای آرام فعلی را می‌توان یکی از نقاط مثبت انتخابات پیش رو دانست.

وی تصریح کرد: مدیریت کلان جامعه دارای پیچیدگی‌های فراوانی است که در انتخاب کاندیدا با درک شرایط فعلی جامعه باید حساسیت بسیاری به خرج داد.

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اذعان این مطلب که در حکومت‌داری نباید دچار افراط و تفریط شد، گفت: یک رئیس‌جمهور نباید با نگاه افراط‌گرایانه و یا تفریط‌ گرایانه ارزش و حکومت را تحت شعاع یکدیگر قرار دهد.

سلیمی نمین یادآور شد: در امر حکومت‌داری نباید ارزش‌ها را در مسیر اداره کشور رها کرد و همچنین بعضی ارزش‌ها سبب نشود از حکومت‌داری به طور جدی غفلت شود.

وی افراط گری و تفریط گری در اداره کشور را سبب ریزش در جامعه توصیف کرد و افزود: اگر عموم جامعه شاهد افراط و تفریط دولت خود باشند به مرور زمان بی‌تفاوتی حاکم می‌شود و ریزش در ارتباط موثر ملت با دولت شکل می‌گیرد.

* نمره جلیلی از دیگر کاندیداها بیشتر است

این تحلیل‌گر سیاسی نمره جلیلی را نسبت به دیگر کاندیداها بالاتر دانست و یادآور شد: جلیلی شاخصه‌های مثبت فراوان داشته و همین امر سبب شده وی در میان دیگر کاندیداها از نمره بالاتری برخوردار باشد.

سلیمی نمین تاکید کرد: مسئله مهم این است که با وجود اشراف به شاخصه‌های مثبت جلیلی، به این شناخت اکتفا نکنیم و در انتخابات با بررسی نقاط مثبت و منفی نامزدها و شرایط فعلی جامعه به بهترین گزینه رای دهیم.

*خطر نزدیک‌شدن بعضی عناصر فرصت‌طلب به جلیلی

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه بعضی فرصت‌طلبان به دنبال سودجویی از اقبال جلیلی می باشند، اذعان کرد: بعضی از اقبال عمومی جلیلی قصد منفعت جویی دارند و در این مسیر احساس می‌شود با نزدیک‌شدن به وی قصد فرصت‌طلبی و یا تخریب وی را دارند.

به گفته سلیمی نمین در صحنه انتخابات با اشراف کامل نسبت به شناخت جریان‌های سیاسی و نامزدها باید در پای صندوق‌های رای حاضر شد چرا که به دنبال خلق حماسه سیاسی و پس از آن حماسه اقتصادی هستیم.

مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.