خطر پنهانی که دختران جوان را تهدید می کند

اعتیاد زنان آسیب اجتماعی پنهان اما ریشه داری است که آسیب هایی را در پی دارد اما اگر می خواهید بدانید چه زنانی بیشتر در خطر اعتیاد قرار دارند خواندن این مطلب را از دست ندهید.

دکتر شیرین ملکی،  متخصص روانشناسی بالینی روان درمانگر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: اعتیاد زنان آسیب اجتماعی پنهان اما ریشه داری است که آسیب های دیگران را در پی دارد  اما چه خانم هایی بیشتر  در خطر اعتیاد هستند و چرا به سمت اعتیاد می روند و اینکه اعتیاد زنان خطرناک تر است یا مردان…. سوال هایی هستند که دکتر شیرین ملکی متخصص روانشناسی بالینی پاسخگوی آنهاست.
 
** اعتیاد زنان خطرناک تر است
 ملکی تصریح کرد: اعتیاد معضل خطرناکی است و در اصل فرق چندانی  به لحاظ ماهیت خطر زا  بودن میان اعتیاد مردان و زنان وجود ندارد و به هرحال  در هر دو جنس ایجاد آسیب و خطر می کند.
وی با بیان این مطلب  افزود:  آنچه اعتیاد زنان و مردان را از هم متمایز می کند تاثیری است که بر اطرافیان می گذارد و از آنجا که خانم ها نقش مادر را ایفا می کنند و این نقش گرداننده خانواده است.
 ملکی اظهار داشت: بنابراین اعتیاد خانم ها آسیب بیشتری به خانواده ها وارد می کند.
وی در ادامه گفت:  جامعه ما بیشتر با اعتیاد  مرد کنار می آیند و سعی در ترک دادن او می کنند در حالی درباره اعتیاد زنان کمتر مردی دیده می شود  که حاضر به ادامه زندگی با همسر معتاد خود باشد و بلافاصله از او جدا می شود اگر آنکه خود مرد عامل اعتیاد زن باشد.
 
** خانم ها بیشتر به ماده توهم زای ماری جوانا کشیده می شود
 
  این متخصص روانشناسی  بالینی تصریح کرد:  ماده ای دیگر که بیشتر زنان به سمت آن کشیده می شوند ماده  توهم زای ماری جوانا است.
 وی ادامه داد:  ماری جوانا بوی بسیار تندی دارد و عموما برای کشیدن پیپ یا سیگار های دست پیچ استفاده می شود.
ملکی اظهار داشت:  ماری جوانا در عین حال  که موجب سرخوردگی ظاهری و کاذب می شود هشیاری  و خود آگاهی  فرد را نیز دچار مشکل می کند.
 وی درادامه گفت:  ماری جوانا زمانی که در جمع مصرف می شود افراد تمایل به پرحرفی و خنده های بیش از حد ظاهری دارند و این آثار  تا چند ساعت پایدار می ماند و با مصرف مقادیر بسیار  زیاد توهمات واحساسات را نیز در فرد ایجاد می شود.
 
**خانم های تنها بیشتر در خطر هستند
 
 ملکی تصریح کرد:  اعتیاد زنان عوامل مختلفی دارند دسته ای از زنان به دنبال اعتیاد همسران خود به سمت مواد مخدر کشیده می شوند در واقع  مردان معتاد همسران خود را معتاد می کنند
وی در ادامه گفت:  دسته دوم آنهایی هستند که تنها زندگی می کنند و  بیشتر برنامه ای برای زندگی  خود ندارند و به دلیل  پایین بودن اعتماد به نفس و افسردگی به دنبال  اعتیاد می روند.
 وی افزود:  عوامل مختص مانند بی هدف بودن در زندگی فقدان تفریحات سالم و نبود  دور نمای ایده آل  برای ادامه زندگی در هر دو جنس از عوامل  مهم اعتیاد به شمار می روند.
ملکی اظهار داشت:  فرد دچار این نگرش می شود که اگر نمی توانم در دنیای واقعی به آرامش دست پیدا کنم  در دنیای خیالی  و توهمی به آرامش برسم هر چند که موقت باشد.
 وی اذعان کرد: در نتیجه ای  حالت تحمل بدن فرد رفته رفته بیشتر می شود و مدام باید مصرف را بیشتر کند تا به آرامش خیالی دست پیدا کند و در نتیجه مصرف  بیشتر فرد را مبتلا و معتاد می کند.
 
** مخدری  که با ادعای لاغری می آید
 
 این متخصص روانشناسی  بالینی تصریح کرد:  اولین ماده ای که زنان معتاد جذب آن می شوند ” شیشه ” است
 
 وی در ادامه مطلب  خود افزود:  در واقع ابتدا زنان این ماده مخدر را شناسایی کرده و سپس مردان جذب آن شدند آن موقع تبلیغ کردند که شیشه خاصیت لاغر کنندگی دارد.
وی خاطر نشان کرد: زیرا با توجه به مواد تشکیل دهنده اش سبب کشیده شدن آب بدن و لاغری کاذب می شود  و برخی از خانم ها  که دغدغه چاقی را داشته با تبلیغات کاذب جذب این ماده مخدر می شوند و پس از چند بار مصرف دچار حالت های اعتیاد آور  و به یکباره به آن اعتیاد پیدا کردند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.